آموزش بهینه سازی صوتی

آموزش بهینه سازی صوتی 

وب‌سایت خود را برای جست‌وجوهای صوتی بهینه سازی کنید

با شناخت نسبت به آینده جست‌وجوهای صوتی، کسب‌ و کارهای اینترنتی باید وب‌سایت‌های خود را برای موتورهای جست‌وجوی صوتی نیز بهینه سازی کنند.

برای بهینه‌سازی صوتی و دریافت رنک بهتر، نیاز است که ابتدا ویژگی‌های درخواست‌های صوتی را بشناسیم:
پرسش‌محور‌بودن درخواست‌ها: اکثر جست‌وجوکنندگان به دنبال رسیدن به پاسخ سوالات خود هستند. به این معنی که درخواست خود را به صورت پرسش‌های کامل مطرح می‌کنند. برای مثال می‌گویند «ارز کشور رومانی چیست؟» نه اینکه بگویند «ارز کشور رومانی».
دقیق: برخی اوقات نوشتن درخواست‌ها توسط کاربران می‌تواند ابهام ایجاد کند، اما برخلاف نوشتن، جست‌وجوی صوتی کاملا هدف را نشانه می‌رود. دلیل آن هم این است که به دلیل سرعت بیشتر در انتقال اطلاعات از طریق صحبت‌کردن، افراد نیاز و درخواست خود را واضح‌تر و دقیق‌تر بیان خواهند کرد.
مبتنی بر موقعیت مکانی: بیش از ۸۶ درصد از جست‌وجوهای صوتی، از طریق تلفن‌های هوشمند انجام می‌گیرد که با توجه به این موضوع که ۵۵ درصد از جست‌وجوهای صوتی در ماشین و یا در حال راه رفتن اتفاق می‌افتد، اکثر افراد در مورد یک محل خاص سوال می‌پرسند.
پاسخ‌های سریع: اکثر افرادی که از درخواست‌های صوتی استفاده می‌کنند به دنبال دریافت پاسخ‌های سریع و کوتاه هستند. این مورد بیشترین ارتباط را با دستیاران صوتی و ربات‌هایی دارد.
مبتنی بر تلفن‌های همراه و تبلت‌ها: خیلی کم پیش می‌آید که افراد برای جست‌وجوی صوتی انجام می‌دهند از طریق لپ‌تاپ اقدام به انجام درخواست‌های صوتی کنند.
چک‌‌ لیست سئو برای جست‌وجوهای صوتی: برای اینکه بتوانید وب‌سایت خود را برای موتورهای جست‌وجوی صوتی بهینه کنید، بهتر است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:
محتوایی به عنوان پاسخ سؤال: زمانی که محتوای مناسبی برای موتورهای جست‌وجو صوتی تولید می‌کنید، یادتان باشد که نخستین گام تولید آن محتوا در فرم پرسش و پاسخ است. این اقدام سئوی شما را بهینه و رابط کاربری شما را تقویت می‌کند.
داده‌های ساختاریافته: داده‌های ساختاریافته سئو شما را روزانه بهبود می‌بخشد، زیرا به گوگل کمک می‌کند صفحه شما را بهتر درک و تفسیر کند.
ثبت‌نام کسب‌وکارتان در گوگل: این کار می‌تواند اطلاعات کسب‌وکار شما را در زمان جست‌وجوی کلیدواژه‌های برندتان به مخاطبان نشان دهد. همچنین در مکان‌یابی کسب‌وکار شما برای مخاطبان بسیار مؤثر است.
تمرکز بر شبه‌جمله‌های طولانی‌تر به جای کلید‌واژه: جست‌وجوهای صوتی طولانی‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. بنابراین توجه به شبه‌جمله‌ها و سؤالاتی که احتمال دارد مخاطبان آن را سرچ کنند، تأثیری بیشتر بر سئوخواهد داشت.

ارسال پاسخ