آموزش سئو-SEO-کلمات-کلیدی

آموزش سئو-SEO-کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

 کلمه ای که افراد در موتورهای جستجو وارد می کنند تا اطلاعات خاصی را پیدا کنند. عبارت های جستجوی اکثر افراد بین دو تا پنج کلمه است. چنین عبارت هایی ممکن است عبارت های جستجو، عبارت های کلیدواژه، عبارت های پرس و جو یا کلیدواژه نامیده شوند. کلیدواژه های خوب توصیفی و خاص هستند.

واژگان کلیدی خود را در صفحات وب بهینه کنید:

تعدد کلیدواژه:

تعدد کلید واژه بر اساس تعداد ظاهر شدن کلیدواژه در عنوان سایت یا در توضیحات سایت محاسبه می شود.نباید در تعداد کلیدواژه ها افراط کرد، زیرا برخی از موتورها در صورت مشاهده تکرار بی رویه کلیدواژه ها، سایت را به خاطر اسپم کردن و جاگذاری کلیدواژه جریمه می کنند.

به طور کلی، به هر تعدادی که تمایل داشتید کلیدواژه ها را در محتوا تکرار کنید، و در تگ های متا تکرار کلید واژه ها بین 3 تا 7 بار معقول و منطقی است.

مکان دهی کلمات کلیدی:

مکان قرار گیری کلمات کلیدی در صفحه بسیار مهم است. برای مثال، در اکثر موتورهای جستجو، قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان صفحه یا در تگ های هدینگ که در واقع باعث افزایش صفت مرتبط بودن می شود. در برخی از موتورهای جستجو، قرار دادن کلمات کلیدی داخل متن یک لینک، می تواند صفتمرتبط بودن آن کلمات کلیدی را افزایش دهد.

بهترین مکان ها برای قرار دادن کلمات کلیدی:

در زیر لیستی از بهترین مکان ها برای قرار دادن کلمات کلیدی اصلیتان وجود دارد:

کلمات کلیدی بین تگ عنوان <title>

کلمات کلیدی بین متا تگ توصیف <meta name=”description>

کلمات کلیدی بین متا تگ کلیدواژه <meta name=”keyword”>

کلمات کلیدی بین <h1> و دیگر هدینگ ها

کلمات کلیدی بین تگ های مربوط به لینک <a href=”http://yourcompany.com”>keywords</a> .

کلمات  کلیدی در بدنه محتوا

کلمات کلیدی در alt تگ ها

کلمات کلیدی در تگ های کامنت <کامنت در اینجا قرار می گیرد–!>

کلمات کلیدی در ,URL سایت http://www.keyword.com/keywordkeyword.htm

یافتن کلمات کلیدی:

روش های مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت وجود دارد. در زیر  چند روش خوب عنوان شده است:

کلماتی که افراد جستجو می کنند تا خدمات یا سرویس شما را پیدا کنند.

مشکلاتی که مشتریان بالقوه شما در صدد هستند تا با محصول یا خدمات شما برطرف کنند

کلمات کلیدی وب سایت های رقبا

صفحات معادل در وب سایت رقبا
پیشنهادهای حستجوی مرتبطی که در موتورهای جستجوی برتر وجود دارد

استفاده از ابزارهای آنلاینی مانند: Google Keyword Tool

با استفاده از تحلیل مناسب و دقیق سایت و یافتن کلمات کلیدی مناسب. این کار می تواند توسط افراد خبره در زمینه SEO (سئو) صورت گیرد.

به معنای دقیق کلیدواژه ها دقت نمایید، خصوصا به ریشه لغات توجه کنید و هنگام بهینه کردن سایت در طی زمان، به چیزهایی که گوگل با آن واژه معادل می داند، توجه کنید.
می توانید از تکنیک طوفان ذهنی استفاده نمایید و کلمات کلیدی مناسب سایت خود را پیدا کنید.

وزن کلیدواژه ها:

وزن کلیدواژه ها یا کلمات کلیدی در حقیقت به میزان تکرار کلمات کلیدی در محتوای صفحه نسبت به کل کلمات صفحه اشاره دارد. برخی از موتورهای جستجو از وزن کلمات کلیدی برای تشخیص رتبه سایت هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص استفاده می کنند.

یکی از تکنیک ها که برای بالا بردن وزن کلمات کلیدی ، ایجاد صفحاتی با سایز کوچک است (معمولا صفحه از یک پاراگراف بزرگ تشکیل شده باشد.) که این صفحات، روی کلمات کلیدی تاکید کنند. با حداقل کردن تعداد کل کلمات، می توان وزن کلمات کلیدی که مد نظرتان هستند را افزایش دهید.

مجاورت کلمات کلیدی:

مجاورت کلمات کلیدی به قرارگیری کلمات کلیدی در یک صفحه وب در رابطه با همدیگر یا، در برخی از موارد، در رابطه با سایر کلمات با معنای مشابه به عنوان کلمات کلیدی پرس و جو شده، اشاره دارد.

وقتی موتورهای جستجو کلمات کلیدی را با کلمات کلیدی مجاور هم خوانی می دهند، عبارت “وام مسکن” رتبه بالاتری نسبت به عبارت “وام رهن مسکن” پیدا می کند، زیرا فرض می کند شما به دنبال عبارت “وام مسکن” هستید.

برتری کلمات کلیدی :

این پارامتر ابزاری است برای تعیین اینکه کلمات کلیدی چقدر سریع در صفحه پیدا می شوند. بنابراین قرار دادن کلمات کلیدی در اولین هدینگ و اولین پاراگراف (20 کلمه اول) صفحه بسیار عالی است.

ریشه یابی کلمات چیست؟

گوگل از ریشه یابی کلمات استفاده می کند. ریشه یابی کلمات اجازه می دهد تمام حالت های کلمه مانند جمع، مفرد، نقش فعلی و … برای یک جستجو به صورت مشابه عمل کنند و نتیجه مشابهی را برگرداند.

ارسال پاسخ