آموزش سئوSEO-تعریف سئو

آموزش SEO-تعریف سئو

بیشتر تکنیک هایی که برای SEO (سئو) و ارتقاء رتبه وب سایت ها در موتورهای جستجو استفاده می شود، مربوط به متن است:

SEO (سئو) سرنام عبارت SEARCH ENGINE OPTIMIZATION می باشد.

SEO (سئو) به منظور بهبود میزان ترافیک و کیفیت ترافیک یک سایت از سمت موتورهای جستجو استفاده می شود.

SEO (سئو) هنر رتبه بندی در موتور های جستجو است.

SEO (سئو) زیرمجموعه ای است از بازاریابی موتور جستجو.

بازاریابی SEO (سئو) یعنی، آگاهی از نحوه کار الگوریتم های جستجو و شناخت اینکه کاربران اینترنت چه چیزهایی را جستجو کنند.

 SEO (سئو) به معنی بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو است.

SEO (سئو) فرایند طراحی و توسعه وب سایت ها است برای اینکه رتبه خوبی را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو برای ایجاد نتیجه یک جستجو، تعدادی فعالیت و کار را انجام می دهند:

خزش یا CRAWLING: خزش (CRAWLING) عبارت است از فرایند واکشی تمام صفحات وب لینک شده به یک وب سایت. این فرایند با استفاده از نرم افزارهایی به نام خزشگر (CRAWLER) یا عنکبوت (SPIDER) انجام می شود. خزشگر گوگل GOOGLEBOT نام دارد.

اندیس گذاری یا INDEXING: اندیس گذاری (INDEXING) عبارت است از فرایند ایجاد اندیس برای تمام صفحات واکشی شده و ذخیره و نگه داری این اندیس ها در یک پایگاه داده بسیار بزرگ که در آینده استفاده شوند. به عبارتی، فرایند اندیس گذاری از یک طرف شناسایی کلمات و عباراتی است که صفحه را به خوبی توصیف می کند و از طرف دیگر انتساب کلمات کلیدی یافت شده به صفحه می باشد.

پردازش یا PROCESSING: وقتی درخواست جستجو به موتور جستجو می رسد، موتور جستجو آن را پردازش می کند. در واقع موتور جستجو رشته جستجو را با صفحات اندیس شده در پایگاه داده مقایسه می کند.

محاسبه ارتباط یا RELEVANCY: از آنجایی که ممکن است بیشتر از یک صفحه حاوی رشته جستجو باشند، بنابراین موتور جستجو شروع به محاسبه ارتباط هر صفحه با رشته جستجو می کند.

نمایش نتیجه: آخرین گامی که موتور جستجو انجام می دهد، بازیابی بهترین نتیجه منطبق می باشد. به عبارت ساده، این فعالیت چیزی نیست جز نمایش اطلاعات در مرورگر.

رتبه موتور جستجو چیست؟

هنگامی که کلید واژه ای را با استفاده از موتور جستجو، جستجو می کنید، این موتور هزاران نتیجه که در پایگاه داده اش پیدا کرده است را بر می گرداند. رتبه صفحه با استفاده از مکان صفحات در نتیجه موتورهای جستجو محاسبه و اندازه گیری می شود. اگر موتور جستجو صفحه شما را در اولین موقعیت قرار داد، آنگاه رتبه صفحه وب شما یک است و این صفحه به عنوان یک صفحه با رتبه بالا در نظر گرفته می شود.

SEO (سئو) فرایند طراحی و توسعه وب سایت با هدف بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو است.

SEO Copywriting چیست؟

SEO COPYWRITING، به تکنیک نوشتن متن ها در صفحات وب به نحوی که خوب دیده شوند می گویند و بایستی برخی از واژگان جستجو را مورد هدف قرار دهد.

SEO COPYWRITING علاوه بر قابلیت دیده شدن صفحات، معمولاً دیگر عناصر داخلی صفحات را برای واژگان کلیدی جستجو، بهینه می کند. این عناصر شامل، عنوان، تگ های توصیف و کلیدواژه ها، هدینگ ها، و یا متن های ALT می باشند.

هدف از SEO COPYRIGHTING بالا بردن رتبه صفحات در موتورهای جستجو به ازای واژه های جستجو می باشد.

هدف از SEO COPYWRITING  این است که موتورهای جستجو صفحاتی با محتوای صحیح و اصلی را می خواهند و علاقه ای به صفحات اضافه تر ندارند.

ON-PAGE SEO و OFF-PAGE SEO چیست؟

 دو روش برای انجام SEO (سئو) وجود دارد:

ON-PAGE SEO:  شامل فراهم کردن محتوای خوب، انتخاب کلید واژه های مناسب، قرار دادن کلیدواژه ها در مکان مناسب، افزودن عنوان مناسب برای صفحه و … می باشد.

OFF-PAGE SEO:  شامل ایجاد لینک افزایش محبوبیت لینک با ارسال لینک به دایرکتوری های موجود و ارسال لینک به موتورهای جستجو و تبادل لینک می باشد.

ارسال پاسخ