موثرترین روش های افزایش بازدید سایت

 روش های افزایش بازدید سایت عبارتند از :

1- تبلیغات

گوگل و سئوی سایت شما بهترین راه برای افزایش بازدید خواهد بود . تبلیغات راه موثر برای افزایش بازدید شما خواهد بود . تبلیغات گوگل یا همان Google ADS ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و قراردادن بنر ها و لینک های تبلیغاتی در سایت های مختلف راه خوبی برای جذب بازدید هستند . با این روش شما برند سازی خواهید کرد و به مرور زمان وب سایت خود را به یک برند تبدیل کرده و دائما آن را در جلوی چشم مردم قرار خواهید داد .  ابتدا هدف را باید شناخت : آیا شما هدفتان افزایش بازدید است یا افزایش نرخ تبدیل بازدید به مشتری و نهایتا فروش ؟  شما باید تبلیغات و استراتژی های فروش خود را بر اساس کلماتی که برای شما بازدید ساز و فروش ساز هستند ، تعیین نمایید ! اگر شما در عبارتی برند شوید که هیچ سود مالی برای شما ندارد چه فایده ای خواهد داشت ؟ لذا کلماتی که هدف شماست و بازار هدف شما را نشان می دهد انتخاب کنید سپس تبلیغات مفیدی را شروع کنید .

2- حضور در شبکه های اجتماعی 

شبکه های اجتماعی را سایت دوم خود بدانید

شبکه اجتماعی و بازاریابی و جذب بازدید از شبکه های اجتماعی امری خیلی حساس و پیچیده و زمان بر خواهد بود . تمام سایت ها فرصت تولید محتوا و بروزرسانی سایت خود را ندارند آن وقت چگونه می توانند در شبکه های اجتماعی فعال باشند ؟ شاید بگویید با درج خودکار پست یا 10 دقیقه زمان گذاشتن برای این شبکه ها . اما باید بگوییم که این گونه فقط وقت هدر داده اید و تنها روش خروجی گرفتن از شبکه های اجتماعی فعالیت و فعال بودن در آن هاست . به گونه ای که شبکه های اجتماعی را سایت دوم خود بدانید و زمان زیادی بگذارید ؟ آیا برایتان مقدور است ؟ وقتتان را هدر ندهید . اما اگر می توانید با آرامش هر دو را حفظ کنید طبیعتا موثر است  زیرا افراد زمانی که ارتباطی بجز ارتباط کاری را با شما برقرار می کنند احساسات در آن ها شروع به حمایت از کسب و کار شما را می کند . و به مرور زمان و خیلی دراز مدت شما یک برند مطلوب خواهید شد . البته دقت کنید بازدید گرفتن از شبکه های اجتماعی خیلی خیلی وقت گیر بوده و بیشتر برند سازی خواهد بود .

3- محتوای بهتر !

شما باید مطالبی که در سایت قرار می دهید را طولانی اما کاربر پسند بنویسید . تا هم گوگل را راضی کنید و هم کاربران راضی باشند .در یک مطلب سعی کنید عکس ، رنگ ، اینفوگرافیک ، ویدئو و … استفاده کنید تا کاربران تمایل به خواندن آن داشته باشند . و این توقف در سایت باعث رشد پارامتر Daily Time on Site  شده و در نهایت گوگل را به سمت شما خواهد کشاند و بازدید به سایتتان روانه می شود .

4- عنوان جذاب

عنوان مطلب آنقدر مهم است که شاید بهترین مطلب سایت شما با عنوانی بد حتی یک بار هم مشاهده نشود ! عنوان مطلب شما باید به گونه جلب توجه کند که هم اغراق آمیز نباشد و کاربر را فریب ندهد و هم بسیار جذاب باشد . به گونه ای سر تیتر مقالات و مطالب خود را بزنید که کاربران با مشاهده عنوان آن در گوگل ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل یا هر جای دیگر بر روی آن کلیک کنند و بازدید ساز شما شوند .

5- سئو را جدی بگیرید !

سئو سایت می تواند مهمترین پارامتر بازدید شما باشد . سرمایه گذاری کنید هزینه کنید و هر طریقی سئو را بهبود دهید . شما باید در نتایج اول تا سوم گوگل در عبارات و کلمات مد نظرتان باشید . چون این بازدید ها هدفمند بوده و فروش شما را بهبود می دهد . آموزش سئو را شروع کنید و یا اگر سئو را مسلط هستید سایت خود را سریعا بهینه کرده و دائما بهبود دهید و صبر صبر و صبر کنید !

6- روی کلمات کلیدی کار نکنید روی عبارات کلیدی کار کنید !

اکنون بیشتر سرچ های گوگل متعلق به افرادی است که تخصص بالایی ندارند و چندان نحوه سرچ صحیح را نمی دانند . شاید این مورد در سال های آینده در ایران تفاوت کند و مردم عادی کمی متخصص تر شوند .به طور مثال:

  • آموزش سئو 

  • آموزش تصویری سئو فارسی

  • فیلم یادگیری سئو فارسی

باید در جواب این سوال بگوییم که مورد 2 و 3 بیشتر مورد سرچ عموم مردم است گرچه درصد سرچ مورد 1 بیشتراست اما رقابت در آن هم بالاست و رسیدن شما به رتبه های اول تا سوم در گوگل با این عبارت کار بسیار سختی خواهد بود . بهتر است ابتدا سایت خود را با عبارت ها و کلماتی که کمتر سرچ می خورند سئو کنید .

7- پست میهمان بزنید !

پست میهمان چیست ؟ اگر شما یک سایت پر بازدید را انتخاب کنید و در آن یک مقاله خوب را نشر دهید و از مدیران آن هزینه دریافت نکرده اما در ازای آن لینک مطالب یا سایت خود را در آن مطلب درج کنید به آن پست میهمان می گویند ! و یکی از بهترین راه ها برای گرفتن بک لینک رایگان است .

این روش را واقعا توصیه می کنیم البته باید سایتی که با آن لینک بیلدینگ می کنید و پست میهمان میزنید سایتی معتبر و طبیعتا بهتر از شما باشد . یا حداقل در یک مرتبه با شما باشد . حتما دقت کنید که اخیرا در طی 8 ماه گذشته گوگل سیاست های مجازاتی سخت گیرانه ای را برای این موضوع آغاز کرده است . دقت کنید این موارد را رعایت کنید تا به مشکل بر نخورید .

این روش مدت هاست که در بین مدیران و صاحبان کسب و کار ها برای گرفتن یک بک لینک دائمی و رایگان رایج شده است .  شما هم استارت بزنید .

8-  پست میهمان قبول کنید !

مثل یک جاده دو طرفه است ، لینک بگیرید و لینک بدهید گوگل هم با رعایت اصولش شما را دوست دارد . فقط دقت کنید که مطالبی که قرار می دهید یا میگیرید  هرگز بی کیفیت نباشد . چون به این شکل نه تنها فایده نخواهد داشت بلکه ضرر نیز خواهید کرد.

9- کاری کنید که دیگران التماس کنند !

به جای اینکه شما با فرایند نسبتا سنگین و زمان بر متقاعد کردن سایر سایت ها برای قرار دادن بک لینک خود بازدید جذب کنید ، پیشنهاد می کنیم مطلب و یا مقاله ای در سایت خود بنویسید که دیگران تمایل یابند  که اجازه دهید مطلب را در سایت خود بگذارند .

موضوعات به روز را انتخاب کنید و یا موضوعاتی که کسی جرات نوشتن و توانایی نوشتن آن را ندارد ، همچنین موضوعاتی که خیلی جدید هستند و مراجع فارسی آموزش آن ها کم است . با اینکار هیچ کس حوصله تولید مجدد ندارد و مانند یک ویروس در اینترنت پخش خواهید شد . اینجاست که علاوه بر جذب بازدید از سایت های دیگر می توانید از دید گوگل یک سایت مرجع شناخته شوید و پیج رنک شما نیز رشد کند .

10 – در لینکداین پست بزنید !

باز هم شبکه اجتماعی ” آیا به نظر شما شبکه اجتماعی بیشتر می تواند بازدید ساز و فروش ساز باشد یا گوگل ؟ طبیعتا گوگل طبق امار صد ها برابر بهتر است ، پس چرا باید زمانی 3 برابر گوگل را صرف پست زدن و فعالیت در شبکه های اجتماعی کنیم ؟ اگر فرصت زیادی دارید خوب فعالیت کنید خوب است ، اما اگر می خواهید در تایم کم خود خروجی بالایی بگیرید سراغش هم نروید که اساسی ضربه خواهید خورد . در ضمن شبکه اجتماعی linkedin یک جامعه متخصصین از سرتاسر جهان است ، این شبکه می تواند برای معرفی کسب و کار شما به متخصصین واقعا موثر باشد و برند شما را بین متخصصین جا بیندازد . اگر کسب و کار شما کوچک و یا متوسط است این فعالیت را آن هم در صورت زمان و فرصتی که دارید انجام دهید موثر خواهد بود .

11-  از Schema Markup استفاده کنید !

نشانه گذاری Schema  یک مورد بسیار جذاب است و برای سئو واقعا مفید خواهد بود . اگر شما کد های خود را با نشانه گذاری schema  پیاده سازی کنید (وب سایت Schema.org مرجع این نشانه گذاری می باشد . )به موتور های جستجو راحت تر می توانید بفهمانید که چه محتوایی دارید و هدف اصلی شما و کلمات کلیدی مهم شما چیست ؟ به عبارتی ربات های موتور های جستجو راحت تر در سایت شما مطالب را پیدا می کنند . بررسی Schema markup  خارج از بحث این مقاله است و خود به آموزشی مجزا نیاز دارد .

12-  لینک های داخلی خود را  افزایش دهید !

فقط گرفتن لینک خارجی از سایت های دیگر به شما کمک نمی کند ، شما باید بین مطالب خود نیز لینک داشته باشید و از مطلبی به مطلب یا مطالب دیگر وب سایتتان لینک کنید ، البته دقت کنید که کاربران را نباید بیهوده به صفحات مختلف بکشانید بلکه این لینکسازی شما باید هم گوگل پسند و هم کاربر پسند باشد . ضمنا لینک هایی که به صفحات یا مطالب خود می زنید به گونه ای در مطلب درج شوند که در دید کاربر بوده و به کاربر و هدف وی کمک کنند . این مورد باعث افزایش زمان ماندن در سایت شما سپس افزایش محبوبیت در بین کاربران و گوگل و نهایتا بازدید را به دنبال دارد .

13- با بزرگان حوزه کسب و کار خود مصاحبه کنید !

فکر می کنید اگر شما به یک مدیر موفق در حوزه فعالیت سایتتان یا یک متخصص مشهور ایمیل بزنید که می خواهید با وی مصاحبه کنید نخواهد پذیرفت ؟ احتمال پذیرفتن این پیشنهاد 90 درصد است ، حال این چه فایده ای برای سئو یا افزایش بازدید شما دارد ؟ باید بگوییم بسیار مفید است ، زیرا اگر شما با یک فرد خاص و مشهور مصاحبه کنید بازدید کنندگان سایتتان حتما آن را خواهند خواند و علاوه بر آن برای دوستان خود نیز  به اشتراک  خواهند گذاشت !  که این اشتراک گذاری و همچنین مطالعه مقاله شما برای سئو و بازدید شما بسیار مفید است .

ضمنا می دانید که اعتبار فرد اعتبار شما را نیز بالا خواهد برد . پس این مورد را بررسی کنید مفید فایده خواهد بود .

14-  ایمیل مارکتینگ

برخی از مدیران کسب و کار ها در مورد ایمیل مارکتینگ (Email marketing) غفلت می کنند و گاها یا آن را مهم نمی دانند و یا هم منظم به انجام آن نمی پردازند . یا شاید دنبال جذب بازدید کننده جدید از طریق تولید محتوا هستند ! اگر بازاریابی با ایمیل را یاد داشته باشید و بدانید به چه کسانی و چه گونه ایمیل بزنید یک انفجار در بازدید خود را تجربه خواهید کرد . شروع به جذب بازدید با ایمیل مارکتینگ کنید اما اصولی و صحیح و مداول تا صدای این انفجار را بشنوید. این ایمیل مارکتینگ را می توانید با mailerlite.ir شروع کنید ، اکادمی لرن فایلز نیز با همین سرویس ایمیل های خود را به کاربرانش ارسال کرده و فیدبک ها را بررسی می کند . ارسال ایمیل به تمام افراد حتی افرادی که خودشان ایمیل را به شما با اختیار خود نداده اند و اسپم گونه به شدت بد و زیان آور خواهد بود و هیچ فایده ای برای فروش شما نخواهد داشت . سعی کنید تا می توانید به بازدید کنندگان سایت خود ایمیل بدهید و اگر هم قصد دارید بازدید بالای بگیرید به همه متخصصین و افرادی که نیاز به مطلب شما دارند میل بزنید آن هم نه به گونه ای که فرد احساس کند شما به حریم اون وارد شده و قصد فریب او را با یک ایمیل دارید . خودتان را جای فرد بگذارید تا می توانید ایمیل را صادقانه و مفید ارسال کنید .

15 – سایت شما باید ریسپانسیو یا واکنشگرا باشد .

اگر سایت شما برای گوشی ها بهینه نشده باشد یا همان responsive  نباشد، کاربری که به سایت شما با گوشی خود مراجعه می کند و به دنبال هدف خود است عملاً به وی گفته اید سایت مرا ترک کن و به سایت دیگری برو ! پس این مورد را در اولویت قرار دهید اما باز هم می گوییم حساس نشوید این موارد با هم می تواند خروجی خوبی بدهد اما بدین معنا نیست که تمام این ها را باید داشته باشید تا موفق شوید خیر ! اما اگر به دنبال رشد سریع تر هستید این مورد کمک خواهد کرد .

16 – سرعت سایت !

سرعت سایت شما نیز پارامتر مهمی است ! آیا شما حاضرید برای مشاهده یک سایت و لود کامل آن بیش از 3 ثانیه وقت بگذارید ؟ با کندی سایت شما نرخ خروجی یا همان bounce rate  شما نیز افزایش می یابد . پس حتما سرعت سایت خود را افزایش دهید . برای تست سرعت سایت و مطلع شدن از مشکلات مربوط به کندی آن توصیه می کنم از سایت https://gtmetrix.com استفاده کنید ، سایت خود را وارد کنید و پس از ثانیه ببینید ریز مشکلات آن کجاست ؟ آیا سرعت سایت پایین است یا بالا ؟ اما در کل پارامتر هایی مانند سایز تصاویر ، سایز صفحات و فایل هایی که include  می شوند مهم هستند و باید بررسی شوند .

17-

یک ارتباط همیشگی با کاربران خود داشته باشید .

کاربران شما دوست دارند حرف بزنند ، سخنان خود را بیان کنند و گفتگو  کنند ، این مورد به ما کمک می کند تا کاربران ما سایت ما را مانند فیسبوک یک مکان برای تبادل نظرات خود بدانند و به گونه ای حس مالکیت روی آن داشته باشند . زمانی که شما حس تعلق داشتن را به آن ها بدهید آن ها نیز احساس می کنند باید از شما و استارتاپ شما حمایت کنند و به نوعی تبلیغاتی رایگان از بهترین نوع تبلیغات یعنی بازاریابی دهان به دهان را راه اندازی کرده اید . لذا مورد شبکه های اجتماعی هم که در گزینه های قبل بررسی کردیم از این باب واقعا می تواند مفید باشد اگر شما بتوانید یک ارتباط همیشگی با کاربران خود داشته باشید .

18-  در سایت های دیگر نظر بدهید

 گاها نظراتی بسیار حرفه ای و پر معنا درج کنید تا اسم شما و سایت شما در خارج از وبساییتان نیز شنیده و دیده شود ! اما طبق گفته خودشان این مورد بازدید زیادی را به سایت شما روانه نمی کند اما صرفا باعث می شود پس از مطالعات خود اقدامی هم جهت بهبود بازدید و شهرت سایت و نام خود انجام دهید .حتی دیده شده افرادی که در سایت آپارات و یوتیوب و.. به صورت اسپم گونه لینک سایت خود را قرار می دهند . این موارد واقعا دور از فرهنگ وب بوده و اگر هم قرار بر انجام  این مورد باشد باید در قالب یک نظر بسیار عالی و علمی اسم شما مطرح گردد شاید بتواند بسیار کم بازدید کننده و برند سازی کمی را انجام دهد .

19 – داده ها و پارامتر های بازدید خود را تحلیل کنید !

این مورد بسیار مهم و حائز اهمیت است . گوگل آنالیتیکس یک ابزار از گوگل است که بسیار قدرتمند در مورد آنالیز ترافیک و بازدیدکنندگان شما اطلاعاتی را ارائه می دهد . هر چه تصور کنید در این وب سایت ، در سایت شما به تحلیل آن پرداخته از تعداد بازدید کنندگان ، بازدید ها ، رشد روزانه و پارامتر های ساده بگیرید تا موارد خیلی جذاب و مهم مانند جاهایی که کاربران شما بیشتر به آن توجه می کنند و چشمهایشان کجا ها را می بیند ؟ در کجا های سایت مکث دارند و در کلام بخش ها سریعا عبور می کنند ؟ کدام صفحات شما پر بازدید هستند ؟

20 – اولین باشید !

اگر مطلبی را که هنوز وب سایت های دیگر به آن نپرداخته اند را در سایت خود منتشر کنید به سرعت در صدر گوگل قرار خواهید گرفت و از آن پس نیست هر وب سایتی حتی بزرگ تر از شما نیز این مطلب را درج کند باز هم شما تا مدت ها بالاتر از آن ها خواهید بود . علت آن هم بروز بودن سایت شما و درج مطلبی سریع تر از تمامی وب سایت ها است . پس سعی کنید در حوزه های که هستید همیشه اولین باشید . حتی اگر درآمدی حاصل نشود .

21-

ریپورتاژ آگهی !

همان طور که در مطلب پست میهمان  عرض کردیم شما می توانید در سایت های دیگر پست میهمان درج کنید و مقاله ای را به نام خود درج کرده سپس لینک هایی به وب سایت خود بدهید ! اما گزینه ای دیگر هم وجود دارد ! که در وب سایت های ایرانی آن را با نام “ریپورتاژ آگهی” می بینیم ! این بدین معنی است که شما می توانید در سایت های مرتبط با خود مطلبی قرار دهید که به گونه ای وب سایت شما را رونمایی کند یا خدمات آن را به کاربران ارائه دهد ، البته دقت کنید هرگز تبلیغ گونه مطلب را ننویسید !ساخت های خبری و تکنولوژی به دنبال  جذب کاربران خود هستند ! لذا شما می توانید به آن ها بگویید این سرویس را تازه راه اندازی کرده اید و از ان ها بخواهید تا این خدمت شما را معرفی کنند .

22-  مطلب را با ویدئو منتشر کنید!

دمو فیلم های آموزشی یعنی افزایش چشم گیر پارامتر  Delay on Site  ، یعنی کاربران بیشتر در سایت می مانند و همچنین جذب مطلب شده و احتمال اینکه مطلب متنی را نیز کامل بخوانند خیلی بیشتر شده است ، پس شما هم سعی کنید هر محصول یا مطلبی که قرار می دهید ویدئویی نیز برای ان گذاشته تا کاربران جذب ویدئو شوند ! البته دقت کنید ویدئو کم حجم و جذاب باشد تا مخاطبان شما علاوه بر مطالعه شخصی ، مطلب شما را به اشتراک بگذارند .

23-  با این سرویس موضوعات با بیشترین اشترک گذاری را بررسی کنید !

وب سایت buzzsumo.com به شما کمک می کند تا بفهمید بیشترین اشتراک گذاری در مدت  1 ساعت قبل ، 2 ساعت قبل ، 1 روز قبل و… در شبکه های اجتماعی چه چیزی بوده است ! یا رقبای شما چه مقدار توانسته اند در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند . این وب سایت رقابت جهانی در کلماتی خاص را البته تنها در شبکه های اجتماعی نشان می دهد.

24- وبیناز برگزار کنید !

 شما می توانید یک وینار ترتیب دهید وبیناز یک کنفرانس است با این تفاوت که بر روی وب برگزار می شود .  قبل از برگزاری این وینار در سطح شبکه های اجتماعی و در سایر بخش های وب تبلیغات کنید و هفته ای قبل از وبینار  به آن ها اطلاع دهید تا ثبت نام کنند همچنین اگر 2 روز قبل ایمیلی با عنوان “3 نفر مانده تا ظرفیت وبینار تکمیل شود ” یا “آخرین شانس شما برای ثبت نام در وبینار آخر هفته ” را برای افراد بفرستید خوب طبیعتا جذابیت بهتری خواهد داشت . لذا چون این حرکت کمی در ایران جالب به نظر می رسد می تواند به شما در افزایش ترافیک کمی در حد مطلوب کرده باشد . بهتر است بگوییم بیشتر برندینگ شما را ارتقا خواهد داد .

 25- در کنفرانس های دیگران شرکت کنید !

در کنفرانس های دیگر که مربوطه به کار شماست و تخصصی می باشد شرکت کنید به دو دلیل :

  • ارتباط با افراد بزرگ و استفاده از اعتبار آن ها در آینده

  • کسب تجربه و علم

ارسال پاسخ