بازاریابی محتواییContent-Marketing

در بازاریابی محتوایی با هدف افزایش سطح آگاهی در مورد راه حل ها و مطلع شدن مشتریان در مورد محصولی که ممکن است قبلا هرگز به آن توجه نکرده باشند؛ صورت می گیرد. با استفاده از  بازاریابی محتوایی مشتری بالقوه ، محتوای شما را پیدا می کند ، به ارزش آن پی می برد و در طول زمان با شما تماس می گیرد.یکی از مزایای بازاریابی محتوایی پشتیبانی از سایر مسیرهای بازاریابی دیجیتال است. محتوای تولید شده خوراک لازم جهت زنده نگه داشتن و رونق بازاریابی در شبکه های اجتماعی را فراهم می کند و با ایجاد لینک های داخلی و خارجی طبیعی بر امتیاز سئو اثر می گذارد و وب سایت شما در موتورهای جستجو یافت می شوند.در واقع سئو می بایست از طریق بازاریابی محتوایی و تولید محتوای مناسب صورت گیرد.

شما مجبور نیستید با استفاده از تاکتیک های مختلف فروش و تبلیغات روانی خریدارانتان را تحت فشار قرار دهید و آن زمان موضوع فقط حل کردن جزئیات ، امضاء یک قرارداد و شروع کار می باشد. چرا که اعتماد از پیش ایجاد شده ، پیش از اینکه شما بدانید مشتری بالقوه وجود دارد.

بازاریابی محتوایی یک تکنیک بازاریابی است که از طریق تولید و انتشار محتوای مناسب،با ارزش(کلمات کلیدی) و جذاب می کوشد تا ارتباطی پایدار؛ فعال و سودآور با جامعه مخاطبین خود داشته باشد.هدف بازاریابی محتوایی این است که ارزش محتوایی که تولید می شود تا حد بالایی ارتقاء داده شود و دقیقا مورد هدف شما و مخاطبتان باشد.

راز بازاریابی محتوایی
ایجاد یک ارزش! این راز مهم بازاریابی محتوایی است.در واقع رازی نیست. چون پیش از این در مورد آن در اینجا صحبت کردیم. گاهی شما برخی شرکت های بازاریابی که اتفاقاً جذب بالایی دارند را نگاه می کنید و از خودتان می پرسید که آیا آنها کاملا و آگاهانه از واقعیات دوری می کنند یا خیر ؟! همه ی ما آگهی هایی که ارزش کمی ایجاد می کنند را براحتی کنار می گذاریم .

اگر می خواهید در مورد تبلیغاتی که هیچگاه کنار گذاشته نمی شوند، مطلبی یاد بگیرید لطفا یک اسکیت سوار را پیدا کنید و از او بخواهید تا یک مجله اسکیت را بخواند یا یک وب سایت معروف درباره اسکیت را به او پیشنهاد دهید. در حال خواندن او را تماشا کنید. خواهید دید که او همان مقدار زمان صرف نگاه کردن به آگهی ها می کند که به  مقاله ها و اخبار نگاه می اندازد.

بسیاری از محتواهای مجله و وب سایت آگهی هستند اما اسکیت سوارها از تماشا کردن ویدئوها و نگاه کردن به تصاویر نمی گذرند. آنها طوری تماشا می کنند انگار دارند ویدئوهای دیگری می بینند، چرا که محتوا برایشان ارزشمند است به مانند یک اسکیت سواری خوب .

شرکت های اسکیت در دهه های پیش، پیشتاز بازاریابی محتوایی بودند و آنها تنها کاری را انجام می دادند که بطور طبیعی پیش می آمد. به نحوی که فروش محصول بیشتر به منظور ایجاد سرگرمی برای مجلات و ویدئوها، در درجه دوم بود. اگر می خواهید کسی را برای تیم بازاریابی تان استخدام کنید که بازاریابی محتوایی را عمیق درک می کند. شاید استخدام یک اسکیت سوار انتخاب بدی نباشد.
اگر مطمئن نیستید که چطور می توانید از طریق بازاریابی محتوا، ارزش ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم از مشتریان فعلی تان بپرسید که چه نوع محتوایی را می خواهند، چه محتوایی برای آنها کمک کننده و مفید است و یا سوال کنید زمانی که دنبال محصول و سرویس شما می گشتند چه چیزی برایشان مفید بود؟ آن ها به شما خواهند گفت..

 چطور می توانم بیشتـر یاد بگیـــرم
کتاب های بسیار زیادی درباره بازاریابی محتوایی به صورت آنلاین در دسترس می باشد ما در گروه بازاریابی محتوایی جوهر تلاش می کنیم بخشی از مطالب را در اینجا برایتان بیاوریم. مثلا یکی از کتاب های بینظیر در این زمینه اثر Joe Pulizzi  با عنوان  Epic Content Marketing است. با خواندن این کتاب قطعا دانسته هایتان در مورد بازاریابی محتوایی تکمیل می شود . به عنوان مثال چیزی که  Pulizzi بر روی آن تاکید دارد ، اهمیت تمرکز بر روی تولید محتوای قابل نمایش در موبایل می باشد. چرا که از زمانی که گوشی های هوشمند زیاد شده اند، بیشتر مشتریان ما بایستی بتوانند از این طریق به محتوا دسترسی پیدا کنند.

ثبت نام در خبرنامه های ایمیلی گروه های بازاریابی محتوایی و موسسات معتبر آموزش بازاریابی محتوایی بسیار مفید است. وقت زیادی از شما نمی گیرد و نه فقط با بازاریابی محتوایی آشنا شوید بلکه یک متخصص نیز شوید. اغلب شرکت ها هنوز بازاریابی محتوایی را به معنی واقعی آن انجام نمی دهند به همین خاطر شما این شانس را دارید که با فراگیری این حوزه، پیشرفت کنید.

صفحات وب سایت:

در صفحات وب سایت های عادی که محتوا به عنوان بخشی برای پر کردن صفحات است، جملات با مخاطب ارتباط برقرار نمی کند، خواندن عبارات خسته کننده و عمدتاً کپی برداری از سایر وب سایت ها می باشد .تفاوت بین یک صفحه معمولی وب سایت و یک وب سایت که بازاریابی محتوایی در آن لحاظ شده است، چه می باشد؟ قطعاَ تا به امروز مطالب زیادی درباره بازاریابی محتوا خوانده اید اما ممکن است هنوز نمی دانید که با رعایت چه نکاتی می توانید محتوای ایده آل برای وب سایت خود تهیه کنید. پاسخ روشن است شما نیاز به تمرین  دارید و از طرفی با استفاده از فایل ها و وب سایت های آموزشی می توانید دانش خود را افزایش دهید.

بازاریابی محتوایی ویدئویی:

ویدئوها و پادکست ها ، یک فرم خوب از بازاریابی محتوایی می باشند که هنوز همه گیر نشده است. چون افراد و شرکت ها فکر می کنند پرهزینه و مشکل هستند. اما با پایین آمدن قیمت تجهیزات و دستگاه های حرفه ای ، ساخت محتوای صوتی و تصویری با کیفیت بالا از هر زمان دیگری راحت تر شده است.چه ویدئویی را می توانید برای شرکتتان تهیه کنید که ممکن باشد یک شبه سرنوشت شما را تغییر دهد؟

بازاریابی محتوایی پادکست:

پادکست ها فایل های صوتی هستند که تولید کنندگان محتوا با هداف بازاریابی و فروش خدمات به تولید آن می پردازند.

Infographics  اینفوگرافیک:

اینفوگرافیک ها عموما گرافیک های بلند و عمودی هستند که شامل آمارها ، نمودارها، گراف ها و دیگر اطلاعات می باشند.چنانچه گراف های اطلاعاتی و به طور کلی اینفوگرافیک ها خوب طراحی شده باشند، در تمام رسانه های اجتماعی پخش می شود و سال ها بر روی وب سایت ها منتشر می شوند .

برای تولید و انتشار اینفوگرافیک های اختصاصی راه های زیادی برای شما فراهم شده است، شما می توانید از سرویس های آنلاین مانند infogr و Vizualizeو easel.ly استفاده کنید و یا اگر بخواهید اینفوگرافیک های بسیار تخصصی که ایده پردازی،استراتژی، برنامه ریزی، تحقیق، کپی رایت در آن لحاظ شده باشد، می توانید از شرکت های تخصصی در حوزه طراحی اینفوگرافیک استفاده نمایید.حتی اگر برای هیچ دو راه اشاره شده وقت و سرمایه کافی ندارید  شما می توانید یک گالری بر روی پینترست خود بسازید و اینفوگرافیک های مرتبط با شغل تان را در آن منتشر کنید.این یک روش از بازاریابی محتوایی است که هزینه ای ندارد.

کتاب : کتاب ابزاری برای ایجاد انگیزه در مشتریان در جهت دریافت سرویس های سخنرانی و آموزشهای یک مدرس می تواند می باشد.اغلب افراد به کتاب نیز مانند فیلم تنها برای فروش خودش فکر می کنند اما کاسبان زیرک، کتاب ها را صرفا نمی فروشند،آنها کتاب ها را به عنوان ابزارهای بازاریابی می فروشند.

ارسال پاسخ