بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

یکی از روش های بازاریابی دیجیتال (كه در اصطلاح عام تبليغات اينترنتی و يا بازاريابی اينترنتی شناخته می شود) که به بسیاری از کسب وکارها کمک می کند که با موفقیت در فضای آنلاین حضور داشته باشند و کسب درآمد کنند، بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو، SEO) می باشد. فرایندی که طی آن وب سایت به منظور هماهنگی با الگوریتم های موتورهای جستجو در رتبه بندی وب سایت ها بهینه سازی می شود.
در طی زمان الگوریتم های موتورهای جستجو با پیشرفت وب، توسعه و گسترش یافت که منجر به ضرورت این امر شد که کسب و کارهای آنلاین باید خود را با این تغییرات منطبق سازند. به عبارت دیگر، باید اطمینان حاصل شود که وب سایت با استفاده از تکنیک های سئو بهترین رتبه را در موتورهای جستجو به دست خواهد آورد.

– کلمات کلیدی
یافتن کلمات کلیدی مناسب اولین گام یک استراتژی سئو مناسب است. در ابتدا باید بررسی کنید که مردم با چه کلماتی در موتورهای جستجو کالا و خدمات مورد نیاز خود را جستجو می کنند. تعدادی از این کامات کلیدی را با طوفان مغزی بیابید و سپس با استفاده از ابزار گوگل ترند بهترین آن ها را انتخاب کنید و تلاش کنید در آن کلمه کلیدی در موتورهای جستجو رتبه خوبی بدست آورید.

– متاتگ ها
متاتگ ها هنوز هم نقش حیاتی در سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) ایفا می کنند. اگر شما هر کلمه کلیدی را در موتورهای جستجو جستجو کنید می بینید که چگونه کلمات کلیدی در عناوین آن صفحه منعکس شده اند. گوگل به عنوان صفحه شما به عنوان یک نشانه مهم در مرتبط کردن آن با کلمات کلیدی جستجو شده به وسیله افراد نگاه می کند. همین نکات برای توضیح (Description) صفحه نیز صدق می کند.

– تصاویر محصولات
اگر تصور می کنید که تصاویر نقش چندان مهمی را ایفا نمی کنند باید بگوییم که کاملا اشتباه می کنید. زمانی که مشتریان یک محصول یا خدمت به خصوص را در موتورهای جستجو، سرچ می کنند، نه تنها در نتایج وب به جستجو می پردازند بلکه بسیاری نیز نتایج تصاویر را بررسی می کنند. اگر تصاویر باکیفیتی از محصولاتتان در وب سایتتان داشته باشید و عنوان آن عکس حاوی کلمات کلیدی شما باشد، آن عمس رتبه خوبی در موتورهای جستجو خواهد داشت، که این منجر به ترافیک بالای وب سایت شما خواهد شد و بسیاری از مشتریانی که تا به امروز با شما آشنایی نداشتند، شما را پیدا خواهند کرد.

– محتوا
حتما شنیده اید که می گویند محتوا پادشاه وب سایت شماست. این عبارت کاملا درست است. مسئولان موتورهای جستجو بارها اشاره کرده اند که خلق محتوای باکیفیت نه تنها بهترین راه برای کسب رتبه در کلمات کلیدی است بلکه تجربه کاربری مثبتی را نیز ایجاد می کند. همچنین این محتوا امکان آموزش و اگاهی دادن به مشتریان و ایجاد علاقه در آن ها و در نهایت فروش را فراهم می آورد.

– بکلینک
اگرمحتوا پادشاه باشد، بکلینک ملکه می باشد. به خاطر داشته باشید، این بدان معنا نیست که وب سایت بیشترین لینک را داشته باشد، بلکه بدین معناست که وب سایت های زیادی، لینک هایی از مطالب و صفحات شما در خود داشته باشند. با  وب سایت های خبری یا علمی مرتبط یا بلاگ های فعال در بازارتان مذاکره کنید و تلاش کنید لینکی از خود در وب سایتشان قرار دهید. محتوای جذابی بسازید که بلاگ ها و وب سایت های خبری را تحریک به قرار دادن محتوای شما کند. این کار باعث خواهد شد که افراد بیشتری درباره محصولات و خدمات شما صحبت کنند، ترافیک وب سایتتان افزایش یابد و در نتیجه رتبه بالاتری در موتورهای جستجو بدست آورید.

– شبکه های اجتماعی
الگوریتم های موتورهای جستجو با ظهور شبکه های اجتماعی کاملا تغییر کردند. با ظهور بسیاری از شبکه های اجتماعی، پتانسیل  فراوانی برای افزایش بازدید و نشر محتوا خلق شده است. وب سایت هایی مانند Digg به کاربران اجازه می دهد که به خبرها امتیاز دهند و بدین وسیله خبرهایی که بیشتری امتیاز را داشته باشند وارد صفحه اول سایت می شوند یا یوتیوب با فاکتورهایی نظیر میزان بازدید و امتیاز کاربران به ویدئوها، آن ها را در صفحه اول وب سایت خود قرار می دهد. بنابراین کسب و کارها باید توجه ویژه ای به فعالیت در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و … داشته باشند. موتورهای جستجو به شدت به محتوای منتشر شده روی این وب سایت ها توجه می کنند و آن ها را نتایج جستجوهای خود لحاظ می کنند.

ارسال پاسخ