تاثیر سئو و بهینه سازی سایت در کسب و کار

۸۵ درصد بازدیدکنندگان وب سایت ها را موتورهای جستجو به کمک بهینه سازی وب سایت باعث می شوند ؟
بیش از ۶۰ درصد جستجوگران اینترنت از گوگل استفاده و به نتیجه می رسند؟

علم سئو یا بهینه سازی سایت  برای موتور های جستجو امروزه به یکی از مهمترین قسمت های طراحی وب سایت تبدیل گردیده است.
در اصل اگر شما برنامه بازاریابی مناسبی برای بازاریابی اینترنتی خود در کنار بازاریابی غیر آنلاین داشته باشید با طراحی یک وب سایت حرفه ای می توانید کوچکترین تجارت ها را در در چشم مخاطبین خود به بزرگترین برند های تجاری تبدیل نمایید.

چه کسانی به افزایش رتبه سایت نیاز دارند ؟

هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید سئو (یا بالا بردن رتبه سایت ) را در الویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی سایت شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.

با توجه به اینکه بیش از ۸۵ در صد از بازدیدهای اینترنتی از طریق موتورهای جستجوگر انجام می شود و بیشتر بازدیدکنندگان از اینترنت عبارتند از کسانی که به نحوی عبارتی را در موتورهای جستجوگر وارد کرده اند و سراغ یک وب سایت رفته اند؛ لذا رتبه شما در موتورهای جستجوگر مانند این است که فروشگاه شما در محلی پر رفت و آمد و در یک مسیر شلوغ واقع شده باشد ، به شکلی که روزانه هزاران نفر فروشگاه شما درا مشاهده نمایند و در صورتی که سایت شما از رتبه مناسبی در موتورهای جستجوگر برخوردار نباشد ، به مانند این است که فروشگاه شما در محله ای دور افتاده واقع شده که روزانه حداکثر دهها نفر از مقابل فروشگاه شما عبور می کنند .

اگر محصول شما برای فروش به شرکت ها و کسب و کارهای دیگر است ( کسب کار شما B2B یا (business to business) است، برای بهره مندی از بیشترین بازخورد در فضای دیجیتال، با تاکتیک های سئو و بهینه سازی وب سایت خود را دوباره ارزیابی کنید. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو در کسب و کارهایB2B  تفاوت زیادی با کسب و کارهایی دارد که مخاطب آنها، مصرف کننده نهایی است.

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو در کسب و کارهای B2B  و B2C چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

  1. اهداف نهایی متفاوتند.

در کسب و کارهایی که با مصرف کننده نهایی مواجه هستند (B2C) هدف از سئو راهنمایی مشتری بالقوه به وب سایت و فروش آنلاین محصول است اما در کسب و کارهای B2B هدف نهایی از سئو معرفی خدمات و محصولات به مشتری بالقوه است  و معمولا تراکنش مالی در فضای آنلاین رخ نمی دهد.

  1. در B2B عمق محتوا اهمیت زیادی دارد.

در B2B و B2C، مطالبی که در سایت قرار می گیرد نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو ایفا می کند، با این حال محتوای یک سایت B2B خیلی ارزش  بیشتری نسبت به B2c دارد. این محتواها علاوه بر اینکه باید مشتری بالقوه را متقاعد کنند که محصولات شما همان چیزی است که دنبال آن هستند ،اساسا باید توانایی بهبود رتبه بندی در موتورهای جست و جو را نیز دارا باشند.

مشتریان کسب و کارهای B2B  وقت بیشتری را صرف تحقیق و جست و جو می کنند، از این رو محتوای سایتتان باید به وضوح پیشنهادات شما را بیان کند، بسیار هوشمندانه و قانع کننده باشد و ارزشی که مشتری با انتخاب شما به دست می آورد را ارائه دهد.

علاوه بر لندیگ پیج فوق العاده باید محتوای کل وب سایت شما درخشان باشد و این نیازمند محتوایی عمیق است تا نشان دهد که شما چقدر در کسب و کار خود حرفه ای هستید و کسب و کاری دیگر به راحتی می تواند به شما اعتماد کند.

  1. محتوای وب سایت های B2B باید چسبندگی زیادی داشته باشد

همانطور که در بالا گفته شد، علاوه بر صفحات فرود زیبا، محتوای وب سایت باید بسیار غنی باشد، طوری که مخاطب را وادار کند در سایت شما بچرخد و از مطلبی به مطلبی دیگر برود و صفحات زیادی از سایت شما را ببیند. هر چقدر بیشتر در وب سایت شما بچرخند احتمال اینکه به شما اطمینان کنند و با شما تماس بگیرند بیشتر است.  آنها را گول نزنید. راجع به پیشنهادات و خدمات خود صادقانه محتوا تولید کنید. داستان کسب و کار خود را شرح دهید تا مخاطب به شما به صرف یک فروشنده نگاه نکند بلکه احساس کند با شما وارد یک همکاری دو طرفه می شود.

  1. برنامه ریزی کلمات کلیدی در B2B پیچیدگی بیشتری دارد

در کسب و کارهای B2C برنامه ریزی  کلمات کلیدی بیشتر روی کلمات عمومی است تا ترافیک ورودی سابت تا حد امکان زیاد باشد اما در کسب و کارهای B2B برنامه ریزی کلمات کلیدی با توجه به مخاطب هدف با دقت بیشتری انجام میگیرد و اکثرا عبارات طولانی تر و تخصصی ترند. شما باید بدانید که مخاطب هدف شما دقیقا به دنبال چه چیزی است و سرمایه گذاری روی کدام عبارات برای شما آورده بیشتری خواهد داشت.

ارسال پاسخ