اهمیت سئو در برندسازی آنلاین

در راه‌اندازی یک کسب‌ و‌ کار (و یا وب‌سایت) جدید توجه به سئو و بهینه سازی سایت  بسیار مهم است.

شما باید همزمان با راه‌اندازی وب‌سایت  به  سئو و بهینه سازی سایت نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سئو و یا همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو می‌تواند از جهات مختلفی تجربه کاربری را تحت تاثیر خود قرار دهد.

سئو همان تجربه کاربری وب‌سایت شما است و به همین دلیل است که گوگل چنین سخت‌گیرانه به بررسی دائمی سئو وب‌سایت‌ها می‌پردازد.

محتوا در سئو و برندسازی آنلاین

محتوا به عنوان یکی از مهم‌ترین و تعیین کننده‌ترین عوامل میزان ترافیک و همچنین میزان فروش وب‌سایت شناخته می‌شود. بهینه‌سازی محتوا براساس کلیدواژه‌های صحیح و مناسب اولین قدم برای دیده شدن و کشف شدن است.

 تیتر‌های جذاب و مناسب

با   توجه به قانون ۸۰/۲۰ به این صورت در مورد عناوین و تیتر‌ها عمل می‌کند: به طور متوسط ۸۰% از مردم تیتر‌ها را مطالعه می‌کنند ولی فقط ۲۰% از آن‌ها حاضر  به مطالعه ادامه مطلب می‌شوند. یک عنوان مناسب می‌تواند کاربران را ترغیب به کلیک بر روی محتوا و مطالعه آن بکند.

– استفاده از کلیدواژه‌ها

 کلیدواژه‌ها هم برای کاربران و هم از نظر موتور‌های جست‌و‌جو عناصر مهمی به شمار می‌آیند. کلیدواژه‌ها برای موتورهای جست‌و‌جو به این معنا هستند که محتوای شما مرتبط با عنوان مطلب و وب‌سایت است. یکی از روش‌های مناسب برای وب‌سایت‌های جدید، استفاده از کلیدواژه‌های طولانی است. زیرا این کلیدواژه‌ها به سختی در وب‌سایت‌های دیگر یافت شده و فضای رقابتی آسان‌تری را دارند.

   بهینه‌سازی برچسب‌ها و تگ‌ها

  قرار دادن کلمات کلیدی و کلیدواژه‌ها در داخل تگ‌ها است. با بهینه‌سازی برچسب‌ها، صفحات شما از لحاظ سئو یک‌پارچه‌تر و منسجم‌تر خواهد بود. مطمئن شوید که تگ‌ها، توضیحات متا و همچنین آدرس URL شامل کلمات کلیدی مطلب شما باشند.

واکنش‌گرایی

 امروزه 70% از جست‌و‌جوها توسط گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد. گوگل جست‌و‌جوی خود را مجهز به یافتن وب‌سایت‌های موبایل‌پسند(رسپانسیو) کرده و در نتیجه اگر وب‌سایت شما واکنش‌گرا نباشد، جایی در بین نتایج جست‌و‌جوی گوشی‌های هوشمند نخواهد داشت.

عدم واکنش‌گرایی وب‌سایت بر روی تجربه‌کاربری نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و در نتیجه 57% از مردم برند شما را به دیگران توصیه نخواهند کرد. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است تا واکنش‌گرایی وب‌سایت خود را در دستگاه‌های مختلف تست کرده و در صورت نیاز به اصلاح قسمت‌های مورد نظر بپردازید.

 سرعت

 کاربران انتظار دارند که وب‌سایت شما در عرض 2 ثانیه بارگذاری شود. هرچه سرعت خدمات‌رسانی شما بیشتر شود، مخاطبان‌تان نیز بیشتر خواهند شد و در نتیجه میزان فروشتان نیز افزایش خواهد یافت.

سرعت پایین بارگذاری باعث می‌شود که مخاطبان نتوانند تعامل لازم را با وب‌سایت شما برقرار کرده و درنتیجه آن را برای همیشه ترک کنند. از آنجایی که گوگل اهمیت زیادی را برای تجربه کاربری قائل می‌شود، شما نیز باید بهینه‌سازی آن را در راس کارهای خود قرار دهید.

قبل از هرچیزی ارزش نهفته در مطلب را نمایش دهید

 محتوای ارزشمند مطلب خود را به مخاطبان نمایش دهید .

 کلمات کلیدی را در داخل تصاویر جای‌گذاری نکنید

 این روزها برخی از برند‌ها اطلاعات بسیار مهم خود را در چند بخش مختلف و در داخل تصاویر بزرگ و البته جذابی قرار داده‌اند. این موضوع شدیدا به سئو وب‌سایت آسیب می‌رساند. زیرا سئو قادر به خواندن اطلاعات داخل تصاویر نیست و این اطلاعات برای موتورهای جست‌و‌جو عملا بی‌استفاده هستند.

 نقشه سایت 

 اگر شما در حال راه‌اندازی یک برند جدید هستید، به هیچ عنوان از ایجاد یک نقشه سایت غافل نشوید. نقشه سایت به سئو و بهینه سازی سایت این امکان را می‌دهد که به خوبی ساختار وب‌سایت شما را شناسایی کند. همچنین به وسیله آن کاربران می‌توانند نقاط مهم مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنند.

شبکه‌های اجتماعی و برندسازی آنلاین

 محصولات و بروزرسانی محتوا نقش بسیار مهمی در جذب دنبال‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی دارند. برکسی پوشیده نیست که این روز‌ها هر کسب‌و‌کاری به شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد. اما شبکه‌های اجتماعی بر روی سئو نیز بی‌تاثیر نیستند. هرچند که شاید وجود حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مستقیما بر روی الگوریتم سئو تاثیرگذار نباشد، اما از آنجایی که مردم به آن اهمیت می‌دهند پس باید برای شما نیز مهم باشد.

 1) پست‌های خود را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که قابل کلیک شدن باشند و پتاسنیل به اشتراک‌گذاری داشته باشند. در این صورت این پست‌ها به میزان زیادی بر روی ترافیک وب‌سایت شما تاثیر خواهند گذاشت.

2) شبکه‌های اجتماعی فرصت بی‌نظیری را برای شبکه‌سازی و ارتباط با افراد بانفوذ و قدرتمند ایجاد کرده‌اند. شما می‌توانید با ایجاد برقراری با این افراد، مطالب جذاب خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

 3)  شبکه اجتماعی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید. این موضوع به نحوی قلب این استراتژی محسوب می‌شود.  ویژگی‌های مختلف هر شبکه باعث می‌شود که تنها تعداد محدودی از آن‌ها کاملا با کسب‌و‌کار شما همخوانی داشته باشند.

4) پروفایل‌های معنی‌داری ایجاد کنید. به طوری که اطلاعات جامعی از شما در آن‌ها قابل دسترس باشد و مخاطبان بتوانند با مراجعه به آن‌ها به نیاز‌های خود در این زمینه دست یابند.

ارسال پاسخ