سئو سایت فروشگاهی

هدف از بهینه سازی سایت فروشگاهی :

سئو سایت فروشگاهی

در طراحی فروشگاه اینترنتی می بایست بسیاری از موارد از لحاظ ساختار رعایت گردد تا در این صورت بتوان یک فروشگاه موفق را در رتبه های نخست موتور جستجو از جمله گوگل در بر داشت .

همانطور که می دانید امروزه اکثر کارفرمایانی که در زمینه فروش محصولات و کالاهای خود فعالیت می نمایند تمایل به فروش محصولات خود به صورت اینترنتی را دارند که در این صورت فروش محصولات علاوه بر در بر داشتن اکثر افراد جامعه به عنوان خریدار می توان فروش خوبی را برای محصولات در نظر گرفت . بنابراین اینگونه کارفرمایان در ابتدا نیازمند به طراحی فروشگاه اینترنتی می باشند که پس از آن نسبت به سئو سایت فروشگاهی اقدام می نمایند . 

سئو سایت فروشگاهی :

پس از طراحی سایت فروشگاهی نوبت به سئو سایت فروشگاهی می رسد که می بایست در این قسمت به این نکته توجه نمایید که سئو سایت فروشگاهی همانند بسیاری از پروژه های سئو سایت های دیگر نمی باشد ، در این پروژه برخلاف پروژه های دیگر تنها بر روی یک کلمه عملیات سئو صورت نمی پذیرد و بر روی مجموعه ای از کلمات که هیچ کدام از آنها در یک حیطه کاری نمی باشد صورت می پذیرد به عنوان مثال در یک سایتی که کارفرما عملیات نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته را انجام می دهد ، تنها بر روی کلمه دوربین مدار بسته فعالیت می شود و این در حالی است که در یک سایت فروشگاهی که در زمینه فروش محصولات خانگی ، آرایشی ،بهداشتی و … فعالیت می نماید می بایست بر روی کلیه کلمات عملیات سئو سایت انجام گیرد و لازم به ذکر است که :

در چندین همایش و سمینار مدیران IT گوگل مطرح کرده اند که استفاده از کلمات کلیدی که در یک حیطه شغلی نباشند کار اشتباهی در عملیات سئو سایت می باشد . بنابراین در سئو سایت فروشگاهی می بایست علاوه بر استفاده از روش هایسئو سایت فروشگاهی از روش های نوین جهت بهینه سازی این گونه سایت ها استفاده نمود .

بنابراین در استراتژی سئو این گونه سایت ها می بایست یک سایت فروشگاهی به چندین سایت داخلی تقسیم گردد تا در سئو آن به اینگونه مشکلات برخورد نگردد .

در سئو سایت فروشگاهی نیز همانند مابقی سایت ها می بایست سرعت load و یا بارگذاری سایت ها و نیز بهینه سازیساختار سایت و … رعایت گردد .

 مزایای بهینه سازی سایت فروشگاهی

به عنوان یک کاربر اینترنتی، کالایی را در نظر بگیرید که قصد خرید آن را دارید. سپس آن کالا را در سایت های فروشگاهی جستجو کنید. روی 10 سایت اول نتایج جستجو کلیک کرده و یکی یکی آن ها را مورد بررسی قرار دهید.
1) در کدام یک از سایت های موجود، به محض ورود کالای خود را یافتید؟
2) در کدام سایت کالای شما وجود داشت اما به علت ظاهر عجیب و شلوغ، موفق به پیدا کردن آن نشدید یا نتوانستید خرید اینترنتی انجام دهید؟
3) کدام سایت در نتایج موتور های جستجوگر ظاهر شد، اما کل موضوع آن با کالای شما کاملا متفاوت بود؟ (سئو کلاه سیاه Black Hat Seo)
4) کدام سایت قبل از لود شدن، بعلت سرعت پایین آن را ترک کردید؟
حال معایب و مزایای هر کدام از این 4 نوع سایت را برای خود یادداشت نمایید و آن را با سایت فروشگاهی خود مقایسه کنید. سایت شما مشابه کدام یک از این چهار مورد است؟
نکته : کاربران اینترنتی را باهوش بشمارید. هدف نهایی یک سایت فروشگاهی، فروش است. پس در صورتی که خود اقدام به استفاده از سئو کلاه سیاه (شرح درمقاله سئو کلاه سیاه Black Hat Seo) می نمایید، در واقع اقدام به خود فریبی کرده اید. چون با کشاندن کاربران به سایتتان موجب می شوید آن ها سایت را بسته و موجب تنزل رتبه خود در گوگل خواهید شد.
هشدار : در صورتی که سئو سایت فروشگاهی شما بر عهده شرکتی است که از سئو کلاه سیاه استفاده کرده یا در حال استفاده است، در واقع در حال حفر چاه عمیقی است که پس از مدتی راهی جز شروع دوباره نخواهید داشت.
برخی مزایای سئو سایت فروشگاهی عبارتند از:
• افزایش سرعت سایت
• ایجاد نسخه Mobile Friendly و امکان خرید آسان از طریق تلفن همراه توسط کاربران
• بهینه بودن تصاویر و کاهش حجم گالری تصاویر محصولات
• استفاده از نقشه گوگل در سایت فروشگاهی در سئو و افزایش رتبه سایت تاثیر بسزایی دارد. همچنین موجب سهولت دسترسی کاربران به بخش های مختلف سایت می شود.

با پیشرفت فناوری و همه گیر شدن اینترنت در ایران امروز بازار بزرگی در اینترنت برای سایت های فروشگاهی وجود دارد که روز به روز در حال افزایش است اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم این نوع فروشگاه های عاشق ورودی های گوگل است چرا که بسیار مشتری ساز است اما واقعا رقابت در این سایت های در حالت حرفه ای بسیار سنگین است و به غیر از سئو سایت نیاز به تبلیغات و روش های مختلفی برای موفقیت دارد اما اکثرا سایت به غیر از ده مورد بقیه فقط توانایی هزینه کردن رو سئو رو دارن و نمیتوانند به صورت هزینه بر فعالیت های مختلف انجام دهند پس چگونه چنین سایت های را بهینه سازی کنیم تا ورودی بگیریم همان طور که میدانیم گوگل فقط از صفحه اصلی سایت برای شما ورودی نمیگرد و مثلا سایتی که ۵۰۰۰ هزار محصول دارد و در سایت قرار میدهد میتواند بازدید کننده قابل قبولی را وارد سایت کند اما این کافی است یا نیاز به استراتژی قوی تری وجود دارد پس در ادامه توضیح میدهیم.

۱-محتوا در سئو فروشگاهی

بهترین نوع برای گرفتن ورودی مفید قرار دادن محتوا مرتبط با فروشگاه شماست مثلا سایتی که مطالب آموزشی میفروشد اگر مطالب آموزشی مرتبط با محصول خود قرار دهد بازدید کننده متوجه میشود این فرد در این علم چقدر تخصص دارد و چقدر میتواند حرفی برای گفتن داشته باشد اصلا در مورد این سایت های بهترین روش این است که یک محصول رایگان یا یک محصول بسیار ارزان قرار دهد تا مشتری خریداری کند تا با روند محصولات آموزشی شما آشنا شوذ امروزه سایتی موفق است که بازاریابی محتوا را به معنایی واقعی درک کند که بحث بسیار گسترده است که میتوان گفت سایت های موفق هستند و بهترین فروشگاه ها را دارند امروزه محتوا بسیار زیادی تولید کرده اند چه محتوا متنی و تصویری و هر نوع محتوایی خوب این محتوا به غیر ورودی چه باز خوردی برای شما دارد سایت شما را تکرار میکند همین نکته باعث میشود سایت شما شناخته شده باشد شما فرض کنید وارد سایتی میشود که یه بار به آن وارده شده اید تا سایتی که بار دهم است از طریق محتوا وارد آن میشوید کدام یک برای شما بهتر دیده میشود خود بنده اکثر مشتریانم از محتوا هستند تا کلمات کلیدی خاصم چرا که وقتی مشتری محتوای من را میخوانم متوجه به دید و طرز فکر من میشود چون در سئو سایت بهترین تکنیک استراتژی است که اگر مناسب باشد برای شما اثر عجیبی دارد نکته دیگه در تولید محتوا این است گوگل سایتی که محنوا بسیار خوبی تولید میکند بسیار مهم میداند و در کلمات کلیدی هم رشد خواهید کرد پس بسیار مهم است که بدانید واقعا محتوا حرف اول را میزند یادتان باشد محتوا به تنها شاید ده درصد باشد اما اگر بهینه شده و هدفمند باشد تاثیرش چند برابر میشود البته درصد نسبی است پس شما نیاز دارید یک متخصص محتوا شما را بهینه کند.

۲-تبلیغات لینکی در شبکه های اجتماعی:

یکی از روش های دیگر که در فرآیند موفق یک سایت فروشگاهی مهم است میتواند استفاده کردن از اینستاگرام و تگلرام و گوگل پلاس باشد یک فروشگاه اینترنتی میتواند از طریق یک کانال یا یک صفحه موفق که بازدید بالای دارد محصولات سایت خود را به نمایش بکشد و بتواند مشتری را وارد سایت و خرید کند امروزه دیگر فصل تک بعدی بودن گذشته است و سایت موفق است که حتی اپلیکیشن موبایل هم برای محصولات موبایل خود داشته باشد یکی از بهترین نوع شبکه های اجتماعی آن دسته ای هستند که لینک های فالو میدهند البته شبکه های دیگر هم که لینک نوفالو میدهند میتوانند تاثیر خوبی برای سایت شما داشته باشند مثلا گوگل پلاس البته یادتان باشد در شروع اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت چندانی نداشته اید باید روی لینک آن حساب کنید تا بازدید کننده آن و از گوگل پلاس شروع کنید که تاثیر خوبی روی روند ایندکس مطالب شما دارد مخصوصا دوستانی که میخواهند محصولات آنها به سرعت ایندکس شود شما اکثر سایت های موفق را میبینید در شبکه های اجتماعی بسیار فعالیت زیادی دارند طراحی سایت و سرعت لود سایت

ارسال پاسخ