سئو سوشیال چیست؟

 سوشیال مارکتینگ در سئو چه تاثیری دارد ؟

سوشیال مارکتینگ

یا بازاریابی شبکه های اجتماعی ، امروزه به عنوان یک مسئله ی فراگیر در اینترنت و فضای مجازی و البته یکی از راه های تاثیر گذار بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت در نظر گرفته می شود . موتور های جستجوگر به شبکه های اجتماعی نیز اهمیت داده و حضور در شبکه های اجتماعی برای افزایش رنک سایت و افزایش بازدید کنندگان و مشتریان بی فایده نیست ، در این مقاله قصد داریم تاثیر سوشیال مارکتینگ بر بهبود وضعیت سئو وب سایت را شرح دهیم ، امروزه های شبکه های اجتماعی و در واقع Social Media های متفاوتی عرضه شده اند که از محبوب ترین آنها می توان به فیسبوک، توییتر ، اینستاگرام، linked in، گوگل پلاس و ……. اشاره کرد  . انتشار مطلب در مورد کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی حال به صورت متنی و یا اینفو گرافیک  تاثیر بر افزایش آمار Page View و افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما خواهد داشت .

سوشیال مارکتینگ و تولید محتوای بهینه سازی شده

نگارش محتوا چه برای آپلود در وب سایت و یا برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و به کارگیری آن برای سوشیال مارکتینگ، دارای اصول خاصی است که رعایت آنها باعث می شود که در شبکه های اجتماعی لایک و یا پلاس های بیشتری به دست آورید و این به این معنا خواهد بود که محتوای نوشته شده توسط شما مورد پسند بازدید کنندگان واقع شده است ، زیرا دو دکمه ی ” Like ” و ” ۱+ ” به عنوان یکی از ملاک های رتبه بندی در سوشیال مارکتینگ و سئو در نظر گرفته می‌شوند .ولی در واقع نباید این اصل را فراموش کنید که لازمه ی دستیابی به لایک ها ی بیشتر ، محتوای مفید و کاربردی برای کاربران است حتی گاهی اوقات این محتوا می تواند یک عکس تبلیغاتی باشد که معرف وب سایت شما و خدمات شما در اینترنت و سوشیال مارکتینگ است .

سوشیال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی مختلف

– در فیسبوک به عنوان بزرگترین و پر طرفدار ترین شبکه اجتماعی در دنیا ،ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری دارای اهمیت است و موتور های جستجو بر اساس میزان به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط شما و بحث و گفتگو در این مورد، به رتبه بندی محتوای شما می‌پردازند و موفقیت شما در این سوشیال مارکتینگ ، در این زمینه در گرو درک مخاطبان فیس بوک شماست. یعنی هرچه کاربران فیسبوکتان را به اشتراک گذاری بیشتر مطالب و گفتگو در مورد آنها تشویق کنید، مطالب شما از نظر موتور های جستجو با ارزش ترند .

– فعالیت شما در گوگل پلاس ،دارای اهمیت و ارزش ریادی در زمینه ی سوشیال مارکتینگ است، زیرا این شبکه اجتماعی متعلق به خود گوگل است و تاثیر زیادی بر سئو وب سایت دارد و گوگل برای محتوا هایی که در شبکه اجتماعی خودش به اشتراک گذاشته می‌شوند اهمیت قابل توجهی قائل است .در سوشیال مارکتینگ گوگل پلاس پست ها و لینکی که شما در آن پست به وبسایت خود می‌دهید ملاک قرار داده می‌شود زیرا این لینک و محتوا در نتایج گوگل نمایش داده خواهند شد . یعنی به هر میزان که بازدیدکنندگان صفحه ی شما در گوگل پلاس ، پلاس های بیشتری به شما بدهند ، مطلب شما نیز به عنوان یک محتوای با کیفیت و عالی در نظر موتور جستجو گوگل جلوه خواهد کرد .

استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در سوشیال مارکتینگ

مبنای عملکرد اینستاگرام بر اساس عکس می باشد و روزانه میلیونها عکس در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و با توجه به اینکه امروزه عکس به عنوان یکی از فاکتور های مهم در سئو در نظر گرفته می‌‌‌‌شود، به اشتراک گذاری عکس ها در اینستاگرام قطعا تاثیری فراتر از انتظار بر بازدید، سئو و بهبود رتبه ی سایت و وبلاگ شما خواهد داشت. اگر در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام و برای بهره مندی از فواید سوشیال مارکتینگ ، برای کسب و کار خود صفحه ای ساخته اید ، باید بدانید که برای آپلود و انتشار عکس در اینستاگرام ، از عکس های مرتبط با کسب و کار خود استفاده نمایید و از علامت هشتگ یا # به همراه کلمه ی کلیدی مرتبط با عکس استفاده نمایید . پلت فرم اینستا گرام هم چون یک پوشه ی بزرگ شامل زیر پوشه هایی است که عکس های مرتبط را در دایرکتوری و دسته ی مخصوص به خود نگه داشته  و به کاربران دیگر عرضه میدارد .اینستاگرام یک ابزار مفید در سوشیال مارکتینگ است که از طریق آن می توانید برندسازی نموده و بازدید کنندگان را تشویق به خرید نمایید .

ارسال پاسخ