Local seo سئو محلی

 رتبه خود را در جستجوهای محلی بهبود دهید!

علاوه بر کاربران، گوگل نیز به  کسب و کارهای کوچکی سرویس های محلی ارائه دهنده خدمات اهمیت می دهد و با فرآهم آوردن امکانات رایگان مختلفی از جمله گوگل آنالیتیک و گوگل وبمستر عرصه را برای رقابت و حضور آن ها آماده ساخته است. بی شک در جستجوهای محلی خواسته ی کاربران در اولویت قرار دارد و قطعا گوگل نیز برندهای فعال و پرطرفدار را در نتایج جستجوی خود به نمایش خواهد گذاشت. در صورتی که نیاز افراد به طور مطلوب پاسخ داده شود(Local seo سئو محلی )، تعداد بازدیدکنندگان ثابت و مشتریان حقیقی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. نتیجه چنین امری رتبه بندی مناسب کسب و کارهای محلی در دنیای مجازی خواهد بود.

-سازگاری اطلاعات NAP:

موتورهای جستجو با حجم زیادی از اطلاعات NAP شامل: نام برندها، آدرس، شماره تماس و غیره در فهرست های جستجوی محلی مواجه هستند. مطمئن شوید که معرفه های کسب و کار خود را به درستی و در محل مناسب این وب سایت ها وارد کرده باشید؛ چرا که کوچک ترین عدم همخوانی رتبه بندی منفی شما در موتورهای جستجوگر خواهد شد. بنابراین هر فعالیت را در زیر دسته مرتبط با خود قرار دهید و هنگام ورورد مشخصات، تمام گزینه های خواسته شده از جمله اطلاعات تماس را با دقت تکمیل نمایید تا نتیجه بهتری از ان شما شود.

-ثبت وب سایت در دایرکتوری یا فهرست کسب و کارهای محلی:

دایرکتوری یا فهرست کسب و کارها به محلی گفته می‌شود که در آن افراد می‌توانند وب سایت‌های خود را در گروه‌های مرتبط با خود ثبت کنند. به طور معمول ۸۵% از کسب و کارهای محلی بر اهمیت این دایرکتوری ها تاکید دارند و همیشه در حال به روز رسانی محصولات و آگهی های خود در چنین وب سایت هایی هستند. این وب سایت ها در سه حالت: رایگان، تبادل لینک متقابل و دریافت هزینه اجازه تبلیغات وب سایت شما را در فهرست های مرتبط  فرآهم خواهند کرد. شما همچنین می توانید فهرست مرتبط با کسب و کار خود را در برنامه های پرطرفداری از جمله گوگل، یاهو و بینگ نیز ثبت کنید.

-دریافت نظر مشتریان:

موتورهای جستجو از جمله گوگل، به نظرات مشتریان در رتبه بندی های خود توجه دارند. شما می توانید با استفاده از امکانات مختلفی مانند ستاره دادن و فرم های نظرسنجی از بازدیدکنندگان دعوت کنید تا نظرات خود درباره کالا یا خدمات ارائه شده از سوی شما را بیان کنند.

-بهینه سازی وب سایت:

استفاده از تکنیک های معمول سئو از جمله وجود کلمات کلیدی در عنوان و بیان حرفه ای توضیحات متا تگ می تواند سبب ترغیب مشتریان برای ورود به وب سایت شما شود. بهتر است تعداد کلمات برای عنوان و متا تگ به ترتیب ۷۰ و ۱۵۶ کلمه باشد. از آنجا که امروزه بسیاری از افراد خدمات مورد نظر را در محدوده ی زندگی خود جست و جو می کنند، می توانید با کار کردن بر روی برخی کلمات کلیدی مانند کباب سرای جردن یا بهترین کباب جردن در وب سایت خود، آن را به مشتریان منطقه معرفی کنید. برخی ابزارهای رایگان از جمله Google AdWords Keyword Planner،Wordtracker و SEO Book به شما در یافتن کلمات کلیدی کمک خواهند کرد.

-بهینه سازی نمایش وب سایت در تلفن همراه:

همانگونه که می دانید امروزه گوشی همراه به یکی از وسایل وبگردی کاربران اینترنت تبدیل شده است. اما بدون بهینه سازی وب سایت، صفحات شما در این دستگاه ها بهم ریخته و به صورت نامناسب به نمایش در می آیند. بهینه سازی وب سایت برای گوشی همراه سبب می شود تا صرف نظر از هر اندازه ای و بدون نیاز به بزرگنمایی صفحه گوشی، مطالب شما به درستی قابل رویت باشند.

-نقشه گوگل Google Map:

اگر آدرس کسب و کار خود را در نقشه گوگل وارد کنید، یک کد HTML برای شما ایجاد خواهد شد که با قراردادن آن در وب سایت خود، مکان جغرافیایی شما برای بازدیدکنندگان قابل رویت خواهد بود. توجه داشته باشید که بسیاری از افراد جستجوهای اینترنتی خود را در طول مسیر انجام می دهند و در این میان نتایج مبتنی بر مکان های نزدیک به این افراد در اولویت نتایج گوگل قرار خواهند گرفت. پس در کنار ارائه خدمات و محصولات، سئو آدرس و استفاده از نقشه گوگل در وب سایت را فراموش نکنید.

-بهینه سازی پروفایل خود در شبکه های اجتماعی:

نقش شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و اخیرا تلگرام در معرفی محصولات و خدمات ارائه شده غیر قابل انکار است. بنابراین توضیح مختصری از فعالیت شما به همراه درج آدرس و اطلاعات تماس در پروفایل این برنامه ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

-نظم در چیدمان محصولات:

برخی وب سایت های فروشگاهی بدون پیروی از نظم و ترتیب خاصی تمام محصولات را در یک صفحه قرار می دهند. ارائه خدمات و محصولات بدون استفاده از دسته بندی خاص و امکان جستجوی موضوعی امتیازی منفی از دید کاربران و در نهایت موتورهای جستجو خواهد بود. بنابراین سعی کنید در کسب و کار محلی خود تمام محصولات  و خدمات در زیر گروه های مربوطه قرار گیرند و علاوه بر این مشاهده توضیح و یا جزئیات مربوط به یک سرویس و یا محصول خاص نیز امکانپذیر باشد

-استفاده از بک لینک:

لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند نیز نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما خواهند داشت. همانگونه که پیشتر اشاره شد درج آگهی در فهرست ها و دایرکتوری ها یکی از راه های تبلیغ شما بود. در ادامه سه روش برای گرفتن بک لینک معرفی شده است.

-از کسب و کارهای محلی مرتبط با خود تقاضای گرفتن لینک کنید. بسیاری از آن ها این کار را به صورت تبادل لینک نیز انجام می دهند.

-وبلاگ یک مکان ایده آل برای به روز رسانی محتوا و تعامل مشترک با دیگر وبلاگ نویسان حرفه ای است. در آنجا نیز به استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و محتوای مطالب خود البته نه بیش از اندازه، توجه داشته باشید.

-به روز رسانی مطالب وب سایت نه تنها مورد علاقه گوگل است بلکه سبب می شود تا دلیل خوبی برای بازگشت مجدد به وب سایت شما داشته باشد. اگر محتوای شما به روز و مطلوب باشد، بسیاری از افراد با قراردادن لینک مطالب شما در وب سایت خود، به صورت غیر مستقیم معرف حرفه شما خواهند بود.

ارسال پاسخ