شبکه های اجتماعی عاملی بر سئو سایت و افزایش بازدید

SocialMedia-seo
SocialMedia-seo

 فیس بوک (Facebook.com)

  فیس بوک در میان دیگر شبکه های اجتماعی از رتبه بالاتری برخوردار می باشد. این شبکه اجتماعی بعنوان پررونق ترین شبکه در میان بیلیون کاربر خود می باشد. شرکت ها و سازمان ها می توانند صفحات تجاری در آن ایجاد نموده و محتواسازی نمایند.

 لینکداین (Linkedin.com)

هر شخصی می داند اگر به دنبال شبکه ای از متخصصین می باشد بایستی در لینکداین حضور پیدا کند. بعنوان شبکه ای اجتماعی برای شغل ها شناخته می شود. که افراد می توانند در این شبکه میزان تحصیلات، سابقه شغلی خود، تجارب کاری را ارائه دهند و به دیگر متخصصین متصل شوند و با یکدیگر در گروه ها تعامل داشته باشند.

 توییتر (twitter.com)

همانند فیس بوک، شبکه اجتماعی توییتر نیز در طی سالیان اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا نموده است و بعنوان منبعی که به روزترین اخبار در آن قابل مشاهده می باشد، تبدیل شده است. توییتر بعنوان یک میکروبلاگینگ محسوب می شود این بدان معناست که این وبسایت به کاربران اجازه می دهد پیام های کوتاهی را ایجاد نموده و بر روی پروفایل خود قرار دهند. توییتر همچنین اجازه می دهد این پیام بر روی شماره موبایل های افراد نیز ارسال شود.شما میتوانید با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر سایت خود را بروز و تازه نگه دارید و بازدیدکنندگان جدیدی را به آن راهنمایی کنید. با اتصال سایت به توییتر مشتریان شما به سرعت میتوانند مطالب جدید شما را در قالب نوشته های 140 کاراکتری یا کمتر دنبال کنند. با توجه به این محدودیت و نوع کاربرانی که در این شبکه اجتماعی فعال هستند بیشتر میتواند مناسب سایت های خبری یا سایت هایی با نوشته های کوتاه مانند اخبار، جوک، اس ام اس و طنز باشد.

 اینستاگرام (Instagram)

شبکه اجتماعی اینستاگرام بعنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس محسوب می شود که وب موبایل قبل از آن چنین پیشرفتی را بر خود ندیده است. اینستاگرام فضای نامحدودی را برای به اشتراک گذاری عکس و فیلم های کوتاه  ایجاد نموده است. ابتدا این برنامه بر روی گلت فرم سیستم های عامل نوشته شده و سپس تبدیل به اپلیکیشن اندروید گردید.

 پینترست (Pinterest.com)

این روزها شبکه اجتماعی پینترست با سرعت زیادی در حال رشد می باشد. این شبکه اثبات نمود محتوای بصری چه میزان در شبکه های اجتماعی حائز اهمیت می باشند. این شبکه اجتماعی بعنوانی سایتی مستقل توانسته ده میلیون کاربر را به صورت روزانه بعنوان بازدیدکننده داشته باشد. از طرفی با این پلاگینی به اشتراک گذاری محتوا در این شبکه را بسیار ساده نموده است.

 گوگل پلاس (Google+)

شبکه اجتماعی گوگل پلاس و استفاده از دکمه پلاس بیشترین کاربرد را در سایت های ایرانی داشته و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل گشته است. تاثیر فعالیت در این شبکه اجتماعی بر سئو سایت با توجه به ارتباط مستقیم آن با گوگل بیش از دیگر گزینه ها بوده و در برخی موارد در نتایج جستجوی گوگل با نتایجی از صفحات آن مواجه میشویم.شبکه اجتماعی گوگل پلاس در تابستان سال 2011 توسط تیم گوگل ایجاد شد که بعنوان سریعترین شبکه اجتماعی از نظر رشد در دنیای وب شناخته شد. گس از شکست گوگل باز و گوگل ویو، موتور جستجو عظیم گوگل با این شبکه به موفقیت دست پیدا کرد و شبکه ای را تاسیس کرد که کاربر از استفاده از آن لذت ببرند. کاربری گوگل پلاس بسیار شبیه فیس بوک می باشد اما دو مزیت نسبت به فیس بوک را دارا می باشد. گوگل پلاس شخصیتی رسمی تر از شبکه اجتماعی فیس بوک دارد و از طرفی محتوای درج شده در آن در فهرست موتورهای جستجو تاثیرگذار می باشد.

 یوتیوب (youtube.com)

هر فردی جهت مشاهده و یا به اشتراک گذاری محتوای ویدئویی به یوتیوب مراجعه می نماید. بعد از موتور جستجو گوکل، یوتیوب بعنوان دومین موتور جستجو محسوب می گردد. یوتیوب توسط تیم گوگل پیاده سازی شده است که در حال حاضر با شبکه اجتماعی گوگل پلاس گره خورده است. یوتیوب به عنوان شبکه اجتماعی جدا جهت به اشتراک گذاری فیلم، موسیقی و ساخت فیلم محسوب می گردد.

تامبلر (tumblr.com)

تامبلر نیز همانند پینترست جهت به اشتراک گذاری محتوای بصری مورد استفاده قرار می گیرد که در میان نوجوانان و جوانان جایگاه ویژه ای دارد. شما قادر خواهید بود تم پروفایل خود را به سلیقه خود تغییر دهید، همچنین محتوایی که در آن درج می نمایید قابلیت تغییر استایل دارند. اگر محتوای خوبی به اشتراک بگذارید از میزان پیروان خود به شگفت می آیید.

 فیلکر (Flickr)

فیلکر، یک شبکه اجتماعی جهت مدیریت عکس ها به صورت آنلاین و برنامه ای کاربردی جهت به اشتراک گذاری، شهرت پیدا کرده است. فیلکر دو هدف اصلی را دنبال می نماید. هدف اول در دسترس قرار دادن عکس هایی که برای دیگران اهمیت دارد. هدف دوم ارائه روش جدید در سازمان دهی عکس ها و ویدئوها را بیان نموده اند.

وی کی (VK)

وی کی شبکه ای بسیار شبیه به فیس بوک می باشد که در میان کشورهای اروپایی شهرت پیدا کرده است. این سایت قریب به صد میلیون عضو دارد. بسیاری از برندهای مطرح همچون کوکاکولا و سامسونگ در برنامه های بازاریابی خود از آن بهره می برند.

میت اپ (Meetup)

به عنوان شبکه ای بسیار بزرگ از گروه های محلی شناخته شده است. این شبکه این قابلیت را به کاربران خود می دهد شبکه های محلی را مدیریت نمایند و یا گروهی را که تا به حال از نزدیک ملاقات ننمودند تشکیل دهند. بیش از 9000 گروه به صورت روزانه در جوامع محلی دور هم جمع می شوند که با هدف پیشرفت خود و یا شبکه خود ایجاد شده است.

فعالیت در هر یک از شبکه های اجتماعی قطعا  بر سئو و افزایش رتبه سایت، جذب بازدیدکنندگان بیشتر موثر خواهد بود ولی تمرکز بر یک یا دو گزینه مناسب و صرف انرژی خود بر آنها مسلما نتیجه بهتری بهمراه خواهد داشت. در این میان میتوانید از شبکه های اجتماعی داخلی مانند کلوب آپارات فیس نما نیز غافل نشده و با توجه به زمینه فعالیت خود برای ارتباط با مخاطبان از آنها بهره بگیرید.

 

ارسال پاسخ