SXOبهینه سازی تجربه کاربری

از SEO تا SXO: بهینه سازی تجربه کاربری

  SXO یا Search Experience Optimization  نکته جالبی که بسیاری از مخاطبین اینترنت از آن بی اطلاع هستند .همه ما درگیر بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو هستیم در صورتی که سرمایه گذاری صرف در این زمینه ریسک بسیار خطرناکی به شمار می رود.

ما با استراتژی Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه کاربری ، سایت خود را به سایتی کاربرپسند و یوزر فرندلی مبدل می کنیم .
در این زمان حتی اگر گوگل تصمیم گرفت مثلا الگوریتم پاندای خود را به الگوریتم پلنگ وحشی تغییر نام دهد در این صورت نیازی نیست همه ی تلاش های خود را برای بهبود و ارتقای سایت خود بر باد رفته احساس کنیم.

بلکه سایت ما هوادارانی دارد که هرگز آن را تنها نخواهند گذاشت.در این لحظه SXO  به داد سایت ما خواهد رسید و در خصوص سئوی سایت ما زمان کافی را در اختیارمان خواهد گذاشت.نرخ بازدید ما دچار نزول نشده و سایت مانند سابق به کار خود ادامه داد.تنها به صورت لحظه ایی و کوتاه مدت سایت دچار افت رتبه می شود که با افزایش بازدید مجددا همه چیز به روال عادی خود بازخواهد گذشت

هر ساله الگوریتم های گوگل در حال تغییر است و افرادی که فقط به بهینه سازی سایت خود برای گوگل اهمیت می دهند در برابر این تغییرات بسیار آسیب پذیر هستند و باید تبعات تصمیمی که به اشتباه در شروع کار سایت خود گرفته اند را بپذیرند.

.

تعریف SXO

SXO مخفف عبارت Search Experience Optimization و به معنی بهینه سازی تجربه جستجو میباشد. به عبارت دیگر این شیوه به موتورهای جستجو کمک میکند تا متوجه شوند که آیا کاربران از نتایجی که به آنها نمایش داده شده است راضی هستند یا نه.

میتوان گفت SXO از گوگل شروع میشود و به گوگل ختم میشود.

برای سئو شدن وب سایت باید این کارها را انجام دهید:

محتوا تولید کنید
سایت با کیفیتی داشته باشید
از سایتهای معتبر بک لینک داشته باشید
و…
اما انجام این کارها باعث میشود راهی برای گوگل باقی نماند که بتواند میزان رضایت کاربران از یک وب سایت را اندازه گیری کند.

گوگل چگونه احساس رضایت کاربران را شبیه سازی میکند؟

گوگل راه مشخصی ندارد که بتواند احساس رضایت کاربران خود را شبیه سازی کند ولی باید به نوعی متوجه شود که کاربر چقدر از سایت شما راضی بوده است. به همین دلیل نکاتی را در نظر میگیرد که نشان دهنده رضایت یا عدم رضایت کاربران هستند.

کلیک کوتاه – Short click

کلیک کوتاه برای زمانی به کار میرود که کاربری در موتور جستجو روی یک لینک کلیک میکند و پس از لود شدن سایت، بلافاصله به موتور جستجو برمیگردد!

ممکن است گوگل گمان کند که یک چیز وحشتناک در سایت وجود دارد که کاربر را اینچنین از وب سایت فراری داده است.

کلیک بلند – Long click

این عبارت به زمانی اشاره میکند که تاخیر بیشتری برای بازگشت کاربر به گوگل وجود دارد. هر چه این تاخیر بیشتر باشد، نتیجه بهتری بدست می آید.

Pogosticking

هنگامی کاربرد دارد که کاربری بین چندین نتیجه جستجو رفت و آمد میکند. به عبارتی یک سایت را باز میکند و به جواب مورد نظر خود نمیرسد، سپس روی نتیجه بعدی کلیک میکند و…

Click-through rate

این عبارت نشان دهنده نسبت میزان نمایش صفحات مختلف وب سایت شما در نتایج جستجو بر میزان کلیک کاربران بر روی آنها میباشد و بر حسب درصد نمایش داده میشود.

کلیک بعدی – Next click

پس از بازگشت کاربر به نتایج جستجو، چه چیزی را کلیک میکند؟ نتیجه بعدی را کلیک میکند یا یک عبارت جدید جستجو میکند؟

Kill The Search

اگر میخواهید گوگل گمان کند که وب سایت شما بهترین گزینه برای کاربران است باید کاری کنید که وقتی کاربر وارد سایت شما شد، بهترین پاسخ به سوالات خود را دریافت کند و دیگر به جستجوگر گوگل بر نگردد.

ارسال پاسخ