تاثیر توییتر بر سئو

استفاده از توییتر برای بهبود سئو سایت

چگونه از توییتر استفاده کنیم ؟

توییتر یک شبکه اجتماعی است که با توجه به کاربران فراوان و لینک به سایت شما میتواند در جذب بازدیدکننده و ارتقای رنکینگ و سئو در سایت شما بسیار موثر باشد .

 ۱- توییتر چیست؟
وبسایت توییتر (TWITTER.COM) که از مارس ۲۰۰۶ آغاز به کار کرده‌است، به کاربر امکان ایجاد شبکه‌ای از دوستان یا غریبه‌ها را می‌دهد که می‌تواند نوشته‌های کوتاه، عکس‌های خود یا لینک‌هایی را که برایش جالب است با دیگران به اشتراک گذارد. البته هر توییت با احتساب فاصله و میان‌فاصله‌ها و لینک‌های به کار رفته در آن، نمی‌تواند بیش از ۱۴۰ حرف  باشد. این موضوعی‌ست که توییت نوشتن را برای بسیاری به یک هنر بدل کرده، هنر گزیده‌گویی.

شما می‌توانید از دسترسی عموم به اکانت توییتر خود جلوگیری کنید

۲-  عضویت در توییتر
عضویت در توییتر به سادگی ممکن است. با وارد کردن اسم، یک آدرس ایمیل و انتخاب یک شناسه کاربری به عضویت سایت در می‌آیید. برای صفحه شما وجود عکس، همراه با یک توضیح کوتاه درباره خودتان لازم است. فرقی ندارد هویتی مستعار را برمی‌گزینید یا با هویت واقعی خود در این شبکه حضور دارید، انتخاب عکس و توضیح درباره خودتان (BIO) یکی از مهمترین بخش‌های توییت‌نویسی‌ست. چرا که می‌تواند در اینکه چه کسانی شروع به دنبال کردن (FOLLOW) توییت‌های شما کنند، موثر باشد. بنابراین توصیه می‌شود که در نوشتن بخش توضیح در صفحه توییتر دقت کنید.

در تنظیمات (SETTINGS) “اکانت” خود هم می‌توانید صفحه توییتر خود را به روی همگان باز بگذارید که مثل یکی از صفحات عادی وب قابل خواندن باشد و هم می‌توانید دسترسی به آن را صرفاَ برای دوستانتان که در لیست “فالوئرهای” شما هستند باز بگذارید و بر روی دیگران ببندید (PROTECTED).

برای محدود کردن دسترسی دیگران به توییتر از راهکار زیر استفاده کنید، ابتدا بر علامت آدمک که در سمت راست بالای صفحه در کنار بخش جستجو وجود دارد، کلیک کنید. سپس:

SETTINGS–PROTECT MY TWEETS
۳- “فالو” کردن به چه معناست، چگونه دوستانتان را فالو کنید؟
یکی از سوالاتی که کاربران تازه وارد معمولاَ می‌پرسند این است که چطور با دیگران در ارتباط باشند و وقتی به آنها گفته می‌شود باید افراد را اصطلاحاَ “فالو” (FOLLOW) کنند، سوال بعدی این خواهد بود که چطور افراد را بیابند.

می‌توانید با مراجعه به صفحات آن دسته از دوستانتان که می‌دانید در توییتر عضو هستند و کلیک بر گزینه FOLLOW در بالای صفحه سمت چپ (زیر اسم و مشخصات فرد) آغاز به فالو کردن آنها کنید.

برای یافتن دوستان و آشنایان دیگر به جز آن‌هایی که از پیش شناسه‌ی کاربری آن‌ها را دارید راه دیگری هم هست. با ورود به بخش DISCOVER توییتر که در بالای سمت چپ صفحه توییتر دیده می‌شود، بر گزینه FIND FRIENDS در ستون سمت چپ کلیک کنید. از طریق کلیک بر این گزینه و وارد کردن آدرس ایمیل خود برای همه افرادی که با آنها در تماس هستید (CONTACT LIST) از ایمیل شما پیغامی فرستاده می‌شود که آنها را دعوت می‌کند شما را در توییتر دنبال کنند.

DISCOVER—FIND FRIENDS – SEARCH CONTACTS

اگر از اعضای لیست ارتباطی خود مطمئن نیستید، یا مستعارنویس هستید، از این گزینه چشم‌پوشی کنید چون از این طریق آدرس اکانت توییتر شما در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که احتمال دارد مایل به آن نباشید.

می‌توانید از طریق ایمیل‌تان دوستان خود را در توییتر بیابید

۴- برای فالو کردن افراد جدید چه باید کرد؟
در بدو ورود، توییتر به شما لیستی از پرمخاطب‌ترین کاربران خود را در زمینه‌های مختلف مثلاَ موسیقی پیشنهاد می‌دهد که آنها را فالو کنید. همچنین بر اساس توضیحی که درباره خود نوشته‌اید و یا مشخصات کسانی که “فالو” می‌کنید، نیز کسانی به شما پیشنهاد می‌شوند. با مراجعه به صفحه “خانه” در ستون سمت چپ می‌توانید لیستی از این افراد را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید مجدداَ به DISCOVER رجوع کرده، سپس بر گزینه WHO TO FOLLOW یا BROWSE CATEGORIES به اسامی و عکس کاربران مختلف که در رشته‌های مختلف سرشناس هستند برای فالو کردن دست یابید. سیاستمداران، سلبریتی‌ها و افراد مشهورعموماَ در توییتر صفحه (اکانت) دارند. با جستجوی اسامی در گوگل می‌توان به آدرس توییترهای آنها دست یافت. با جستجوی عباراتی نظیر ۱۰ بازیگر سینما (یا روزنامه‌نگار یا فعال آزادی بیان …) در توییتر می‌توانید به آدرس توییترهای افراد مشهور در رشته‌های مختلف دست یابید.

معمولاَ یافتن کسانی که دنبال کردن توییت‌های آن‌ها برای شما می‌تواند جالب باشد امری تدریجی و زمان‌بر است. برای یافتن فارسی‌زبانانی که بسیاری از آن‌ها از ایران با اسم مستعار می‌نویسند بهترین راه در وهله نخست دقت در این است که دوستان شما چه کسانی را “فالو” می‌کنند.

راه‌های دیگری نیز وجود دارد. یکی از راه‌ها استفاده از وبسایت‌هایی است که براساس موقعیت جغرافیایی اعضای توییتر را به شما نشان می‌دهد.

سایت‌هایHTTP://NEARBYTWEETS.COM/ ، HTTP://TWEET.GRADER.COM/INDEX.PHP?ACTION=TWITTERUSERSBYLOCATION

دو نمونه از این سایت‌ها هستند که بر اساس محل جغرافیایی به شما لیستی از اعضای توییتر را که در آن محل هستند ارائه می‌دهند. می‌توانید گزینه تهران را برای مثال در سایت دوم وارد کنید به لیست تعدادی از توییت‌نویسان دست یابید.

همانطور که در فیسبوک افراد با افزودن کاربران دیگر به لیست دوستان خود با آن‌ها در ارتباط قرار می‌گیرند و گزارش استتوس‌ها یا عکس‌ها و لینک‌هایشان در صفحه “خانه” (HOME) آن‌ها دیده می‌شود، در توییتر با “فالو” کردن چنین ارتباطی ایجاد می‌شود که هم اشخاص می‌توانند توییت‌های نوشته شده را در صفحه اصلی خود ببینند و هم کاربر می‌تواند توییت‌های دیگران را ببیند.

۵- استفاده از علایم # یا @ به چه معناست؟
هشتگ که علامت آن در توییتر به شکل # است، امکان جستجوی کلمه‌ای را که پس از این علامت قرار می‌گیرد فراهم می‌کند. اخیراَ توییتر استفاده از خدمات هشتگ نویسی را برای کلمات فارسی نیز امکان‌پذیر کرده است. پس از هشتگ هر کلمه دارای یک کتگوری می‌شود و اگر کاربر دیگر همان کلمه را با هشتگ جستجو کند به همه توییت‌هایی که در آنها از آن کلمه استفاده شده، دست می‌یابد. برای مثال اگر در توییت خود از #ایران استفاده کرده باشید و کاربری #ایران را در بخش جستجوی توییتر جستجو کند به توییت شما هم البته در صورتی که اکانت توییتر شما عمومی باشد، دست می‌یابد.

باید دقت شود که مابین # و کلمه پس از آن نباید فاصله باشد و هشتگ صرفاَ امکان جستجو به دنبال کلمه‌ی پس از خود یا کلماتی را که با نیم‌فاصله از کلمه اولیه جدا شده‌اند فراهم می‌کند.

از این رو با جستجوی هشتگ‌های مشخص چه به فارسی چه به زبان‌های دیگر می‌توان افرادی را که درباره یک موضوع خاص توییت می‌کنند شناخت و فالو کرد. برای مثال با پیگیری #netfreedom احتمالاَ می‌توان شبکه‌ای از صفحات توییتر افراد و وبسایت‌ها یا موسساتی را که به این موضوع می‌پردازند پیدا و آنها را فالو کرد.

اگر بخواهید در توییت خود کسی را خطاب قرار دهید چنانچه او نیز بتواند متوجه شود، پیش از شناسه کاربری او علامت @ را قرار می‌دهید. برای مثال @yourfriend را اگر در توییت خود بنویسید، کسی که این شناسه کاربری را دارد پیغامی هم در ایمیل و هم در بخش تماس‌های توییتر (Contact) خود می‌گیرد که توییت شما را در آن مشاهده می‌کند.

Yourfriend شناسه‌ای‌ست که در این متن برای مثال استفاده می‌شود و جای آن می‌تواند شناسه کاربری هر کاربری را قرار دهید.

اگر به صفحه هر یک از کاربران نیز مراجعه کنید امکان این کار از طریق نوشتن در بخشی که در آن این پیغام دیده می‌شود وجود دارد: Tweet to yourfriend. وقتی در این بخش بنویسید بدون اینکه شما این کار را انجام دهید، خودبه‌خود به توییت شما @yourfriend اضافه می‌شود.

۶- پاسخگویی به توییت (Reply) یا تکرار توییت (Retweet) یا ستاره‌دار کردن توییت (Favorite) چگونه است؟
برای انجام هر کدام از این فعالیتها ابتدا ماوس را بر روی توییت مورد نظر نگه دارید و سپس این گزینه‌ها در بالای توییت آشکار می‌شوند و کاربر می‌تواند بر این گزینه‌ها کلیک کند.

اگر در پی پاسخ به توییت کسی هستید و یا می‌خواهید نظرتان را درباره توییت او بگویید باید بر گزینه reply کلیک کنید. وقتی بر گزینه Reply کلیک می‌کنید می‌توانید در توییتی که yourfriendِ@ دیده می‌شود پاسخ توییت آن فرد را بدهید. تفاوت پاسخگویی (Reply) با خطاب قرار دادن (Mention) در این است که فرد در پیغام دریافتی مشاهده می‌کند که شما صرفاَ مورد خطاب قرارش نداده بلکه در پاسخ به یکی از توییت‌هایش، توییتی نوشته‌اید.

برای تکرار توییتی که برایتان جالب بوده است می‌توانید گزینه Retweet را انتخاب کنید و از این طریق عیناَ توییت شخص دیگر در صفحه شما دیده می‌شود و برای وی نیز پیغامی فرستاده می‌شود که شما توییت او را تکرار کرده‌اید.

فیوریت کردن (Favorite) کردن، هم کاربردی مثل لایک در فیسبوک دارد که توییت‌کننده از سوی کسی که توییتش را فیوریت کرده پیغامی در توییتر می‌گیرد که متوجه می‌شود کسی توییت‌اش را پسندیده است. همچنین برای نشانگذاری نیز از آن استفاده می‌شود چرا که بعد از فیویریت کردن اگر به صفحه توییتر خود مراجعه کنید در ستون سمت چپ صفحه گزینه Favorites دیده می‌شود که با ورود به آن همه توییت‌هایی را که فیوریت کرده‌اید می‌بینید و این موضوع توییت‌های فیوریت شده را در دسترس شما قرار می‌دهد.

برای دسترسی امن به توییتر از https استفاده کنید

۷- معنای RT یا DM در توییت‌ها چیست؟

هنگامی که توییتی از RT استفاده می‌شود بدین معناست که توییتی دوباره به اشتراک گذاشته شده (ریتوییت) شده است.

همچنین وقتی افراد در توییتر شخصی را خطاب قرار می‌دهند و می‌نویسند DM ، یعنی از آن فرد می‌خواهند که به آنها پیغام مستقیم (Direct Message) دهد که در بخش پیغام‌های توییتر (بالای صفحه، سمت راست، با کلیک بر فلش مشاهده می‌شود) می‌توانند آن را بخوانند.

http://farshidramezani.com

ارسال پاسخ